Технология с изкуствен интелект определя по звука проблеми на автомобила

Технология с изкуствен интелект определя по звука проблеми на автомобила

Технология с изкуствен интелект определя по звука проблеми на автомобила

Има някои видове неизправности, които се определят доста лесно от сензорите на бордовата система на автомобила. Но има много други видове проблеми, чието идентифициране в най-ранните етапи на възникването им е доста трудно. Именно за идентифициране на такива сложни проблеми е проектирана нова система, наречена V2M (vehicle-to-maintenance), която с помощта на два акустични модула постоянно „слуша“ звуците, излъчвани от различни компоненти на автомобила.

Единият от акустичните модули-сензори е монтиран в областта на задната част на автомобила, а вторият - в предната част. Аналоговите сигнали от тези сензори се изпращат до контролния блок на системата V2M, където се дигитализират и предават в облачната услуга, където се анализират от алгоритми за изкуствен интелект. Ако този анализ разкрие наличието на някакви проблеми, тогава съответното известие се изпраща на телефона на собственика и, евентуално, на монтьора, зает с поддръжката на колата.

С подходящи настройки могат да се изпращат известия и до бордовата система за диагностика на превозното средство, производителя на превозното средство и техниците а автопарка, ако наблюдаваното превозно средство е част от даден автопарк.

Но във всеки случай ще сработи идеята, на която се основава системата. А тя е, че ремонтите или поддръжката ще бъдат извършени възможно най-бързо, дори преди да бъде открит малък проблем, който би се превърналв по-голям, който изисква още по-мащабни ремонти и разходи.

В момента системата V2M вече е в състояние да открие проблеми с колесни лагери, компоненти на окачването и амортисьорите, неправилна работа на системата за запалване и някои други неизправности. А разработчиците на системата V2M, специалисти от едноименната компания в Делауеър, вече работят върху обучението на системи с изкуствен интелект чрез звуците, издавани от спирачната система на автомобила.

Системата V2M може да се използва както за електрически превозни средства, така и за превозни средства с конвенционални двигатели с вътрешно горене. Текущата пилотна система V2M е инсталирана на автомобил Tesla и V2M също преговаря с Ferarri за използване на системата като стандартна характеристика на произведените автомобили. Според наличната информация системата V2M, готова за масова експлоатация, ще се появи още през юни тази година.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ