Проучване: Таблетите стимулират четенето на книги
Децата на възраст между 3 и 5 години често четат повече време и научават повече нови думи, когато имат достъп до таблет, сочи проучване на британския Национален тръст за грамотност, цитирано от The Telegraph.
Проучването е установило, че таблетите и компютрите имат положително въздействие върху групи, които традиционно проявяват по-малък интерес към четенето, като става дума по-специално за момчета от бедни семейства. Изследователите са открили още, че в сравнение с момичетата, момчетата са по-склонни да използват технология с образователни цели и да четат за по-дълги периоди от време. Все повече деца имат таблети или електронни книги, а броят на детските градини, разполагащи със сензорната технология почти се е удвоил през последните 12 месеца, сочи проучването.
Устройствата със сензорни екрани могат да бъдат мощно ново оръжие в борбата срещу неграмотността в ключови целеви групи, подчертават авторите на изследването. В същото време обаче нарастват опасенията, че видео забавленията в ранна възраст носят рискове за развитието на децата. Според специалистта по детско здраве Арик Сигман “децата са по-податливи на дългосрочно пристрастяване към технологията”.
От Националния тръст за грамотност все пак смятат, че възможностите на технологията за привличане на момчета и бедни деца към четенето трябва да се използват. Изследването показва, че 29,5 на сто от децата от бедни семейства четат повече, използвайки устройства със сензорни екрани, пише Фокус. При по-заможните семейства този процент е само 17,4. Още един факт е, че 24 на сто от момчетата четат по-дълго на екран, отколкото отпечатани книги в сравнение с 12% от момичетата.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.