"Ех, лесно му е на шефа...": 10 мита за мениджърите
Има много хора, които не разбират това, което мениджърите правят. За съжаление, това включва и някои мениджъри. По-долу са изброени десетте най-големи мита относно мениджмънта, в които не малка част от бизнес лидерите и техните подчинени вярват.
1. Управление "На висок тон"
Умните мениджъри не го правят. Да, понякога е необходимо да повишиш тон, но такива моменти трябва да се ограничат максимално. Ако ви се налага да го правите често, открийте причината - дали е, защото хората не вършат това, което изисквате от тях? Ако е така, уверете се, че указанията ви са ясни за тях. Няма значение дали те са ясни за вас, те трябва да бъдат ясни за човека, който искате да изпълни конкретната задача.
2. Мениджърите не правят нищо
Много от служителите смятат, че техните ръководители не правят нищо. За тях основната дейност на мениджъра да се скита насам-натам и да говори с хората. Те не признават, че мениджърите работят също толкова много, ако не и повече от подчинените си.
3. Всичко опира до постигане на целите
Най-важното нещо, което трябва да запомните е, че целите са това, което е важно - не измерването им. Не си губете времето в пресмятане. Вместо това, хвърляйте по едно око на крайната точка, към която сте се запътили.
4. Не можете да бъдете справедлив, ако искате да задържите най-добрите си хора
Най-добрите получават най-много награди. Те са ги спечелили. Но истински добрите мениджъри не забравят да са справедливи и към останалите си служители.
5. Мениджърите само планират
Да, добрите мениджъри планират много. Това е един от четирите ключови елемента на мениджмънта. Но това не е всичко, което правят. След като планът е на лице, мениджърите трябва да проследяват напредъка по него и да предприемат коригиращи действия, ако има отклонение.6. Мениджърите правят повече пари
В много случаи това е вярно, но тенденцията се променя. Много компании осъзнават, че управлението е различно умение, но не непременно по-добро. Техническите служители особено в технологични компании често са по-добре платени отколкото техните ръководители.
7. Трудно е да станеш мениджър, но след това е лесно
Вижте мит номер 2. Хората, които вярват, че животът е розов след като станеш мениджър, не разбират трудностите и сложността на управлението.
8. Трябва да сте денонощно на разположение на своя екип
Да, като мениджър вероятно ще работите повече часове, отколкото всеки друг във вашия екип, но това не значи, че трябва да бъдете на разположение през цялото време. Задължително трябва да сложите ясни граници между заетост и почивка, за да презареждате батериите си като всички останали.
9. По-лесно е да го направя сам
Може би най-голямата грешка на мениджъра, е нагласата, че сам ще се справи по-бързо и по-добре с дадена задача, отколкото ако я възложи на екипа си. Няма да станете истински шеф, докато не се научите да делегирате.
10. Шефът винаги трябва да е най-умният
Да, трябва да бъдете умен, за да бъдете добър мениджър. Има толкова много, което трябва да знаете и да направите. Но това не означава, че сте най-умният човек в екипа или дори, че трябва да бъдете. Един добър мениджър се възползва от уменията и талантите на всички в екипа. Ако някой от вашия екип е по-добър художник от вас, нека да работи по презентационните материали. Използвайте талантите на вашите служители, независимо какви са те.
Джон Рех за Management About
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.