10 най-важни съвета за начинаещите мениджъри
Отскоро сте мениджър? Тогава трябва да знаете 10-те най-важни неща, които ще ви помогнат да успеете в новата си роля. Тези съвети са валидни и за опитните ръководители, които се борят с ежедневните проблеми в работата.
1. Определете ясни цели. Звучи очевидно, но много мениджъри или се оставят на течението, или се разкъсват в няколко посоки, вместо да седнат и да преценят кои са най-важните цели пред тях и екипа им. Опитайте следното упражнение: престорете се, че влизате в машина на времето и се оказвате напред с една година. Хвърлете поглед назад към тези 12 месеца и помислете – какво е трябвало да постигнете, за да сте завършили годината успешно? Нека тези цели залегнат в основата на конкретен план, който ще изпълните дисциплинирано през идните месеци.
2. Помислете с какво не бива да си губи времето екипът ви. Има много неща, на които може да посветите времето си, и някои от тях са смислени. Трябва обаче да решите кои са най-ефективните и да кажете „Не” на другите. Неефективните мениджъри често смятат – разбира се, погрешно – че трябва да се съгласяват с всичко, което звучи като добра идея. Трябва обаче да се питате всеки път: „Това ли е най-добрият начин да вложим времето и ресурсите си?”.
3. Очертайте ясни стандарти. Членовете на екипа ви трябва да знаят не само какво очаквате да правят, но и по какъв начин искате да подхождат към работата си. Ако смятате, че е неприемливо да се връща обаждане на клиент след повече от два дни, кажете го ясно. Ако искате асистентът ви да опростява деня ви така, че да ви е по-лесно да си вършите работата, обяснете й го. Често ръководителите не определят ясни стандарти и после се чудят и ядосват защо служителите им не отговарят на очаквания, които никога не са били комуникирани.
4. Търсете си белята. Просто приемете, че някои неща ще се объркат, и започнете да проверявате кои може да бъдат те. Не чакайте проблемите да ви намерят – намерете ги вие! Задавайте въпроси и ще имате по-голям шанс да се справите с предизвикателствата, преди да са ви ударили под кръста.
5. Никога не намеквайте. Може да мислите, че сте по-добри и любезни, като подслаждате трудните разговори, но никак не е учтиво да оставите някого да пропусне важно послание. Ако нещо е достатъчно важно, че да бъде казано, значи трябва да бъдете прями.
6. Бъдете брутално честни със себе си. Оценете стила си на управление и работата на екипа си. Неефективните мениджъри често са такива, защото си позволяват да си затварят очите пред важни проблеми и продължават да вярват, че положението е „достатъчно добро”, когато всъщност са много далеч от задоволителното представяне.
7. Когато служител не отговаря на очакванията, говорете веднага. Дори да ви е неудобно да посочвате личните проблеми на някого, това вече ви е работата. Не ценете личния си комфорт повече от това, което са ви наели да вършите, или от способността на даден служител да понесе честната обратна връзка.
8. Осъзнайте, че ще се наложи да уволнявате. И това ще бъде едно от най-трудните неща, които ще трябва да правите, но и едно от най-важните. Ако сте сериозни и искате да ръководите високоефективен екип, може да се наложи да освободите не толкова добре представящите се служители. Може да правите всичко друго както трябва, но не сте ли в състояние да поддържате баланса на качествена работна ръка, никога няма да постигнете целите си.
9. Показвайте съчувствие. Дори в най-трудните моменти трябва да се отнасяте към всичките си служители с доброта и уважение към човешкото им достойнство. В тези взаимоотношения вие притежавате властта, а тя идва с отговорността да я упражнявате разумно и с чест.
10. Положителната обратна връзка никога не е достатъчна, стига да е честна. Да съобщавате доброто си мнение е като да раздавате шоколадови бонбони – хората винаги се радват. Всеки ден отделяйте по минутка, за да изпратите по някой позитивен имейл или да коментирате нещо, което ви харесва. Повярвайте, този мейл ще бъде препрочитан отново и отново. Може да направите нечий ден чудесен, жертвайки само минутка от времето си.
Алисън Грийн, автор на блога Ask a Manager, за USNews
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.