4 лидерски практики за по-щастливи служители

 4 лидерски практики за по-щастливи служители

Всеки бизнес ръководител би искал служителите му да бъдат доволни. Разбира се, тази цел е сложна за планиране и трудна за постигане.

Една от причините се корени в нежеланието на членовете на работния екип да разкриват пред мениджъра що за хора са извън работните процеси и кое ги кара да се чувстват по-удовлетворени. Все пак, всеки възприема шефа най-вече като човека, който определя заплатата му и от когото зависи дали ще има работа. 

Щастието е личен въпрос. Освен това повечето работодатели казват на служителите неща, които мислят, че те искат да чуят, за да се почувстват по-щастливи, коментира материал в списание Inc. Добрият лидер обаче се вълнува от всичко, което засяга просперитета на бизнеса, включително чувството на удовлетворение и степента на вдъхновение, които хората изпитват. 

В тази връзка съоснователят на LinkedIn Бен Касноча и Крис Йи посочват полезни техники в новоиздадена от тях в САЩ книга, озаглавена The Allinance: Managing Talent in the Networked Age. Те споделят следните 4 съвета за лидери:

1. Не се опитвайте да създавате дълготрайна връзка със служител чрез един, единствен разговор. Подхождайте внимателно и с търпение. Градете връзки. Споделяйте собствените си ценности и стремежи. Говорете за лични неща като хобито или музикалните ви предпочитания. Не очаквайте да научите нищо за служителите първите няколко пъти, в които си говорите с тях честно. Истината е, че всички те се страхуват да не загубят работата си.

2. Забравете разбирането, че трябва има неразривна връзка между вас и екипа. Всеки бизнес споделя нещо общо с военния дълг – целта е да се извърши успешно дадена мисия, смята Бен Касноча. Каква е тя? За служителите може да бъде изграждане на умения или връзки, за да прескочат на друга позиция, в друга компания или дори индустрия. Задачата на лидера е да им помогне да израстват. Помислете колко по-митивирани ще бъдат те, ако усетят, че всъщност искате да го сторите, дори възходът да означава, че ще напуснат бизнеса ви някой ден. Така ще изградите доверие и ще създадете мотивация да останат.

3. Излизайте от кабинета. Няма как да очаквате служителят да „свали гарда“, ако го викате в кабинета си и затваряте вратата след него. Променете контекста на разговорите. Опитайте да намалите сериозността на атмосферата в офиса. Излизането на обяд заедно с екипа е добър старт.

4. Деперсонализирайте ключовите въпроси. Може да похождате с думи като „Моята работа е да ти помагам да преодоляваш спънките, които те дърпат назад. Кои са те и как можем да ги премахнем?“. Не фокусирайте смисъла на обръщенията ви към хората, които ръководите, върху тяхната отговорност и задължения. Фокусирайте го върху проблем за преодоляване. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ