50-те най-влиятелни мениджмънт учители - 5
Продължаваме да ви представяме личностите, които са оказали забележително влияние върху науката мениджмънт и културата на управление в бизнеса, включени в класацията на Harvard Business Review 50-те най-влиятелни мениджмънт учители.
21. Ричард Давени е професор по стратегически мениджмънт в Tuck Business School в университета в Дартмут. Експертът по конкурентна стратегия, и носител на престижната AT Kearney награда за изключителни научни изследвания в общото управление от Академията по мениджмънт, е може би най-известен с концепцията си за хипер конкуренция - термин, който той въвежда в началото на 1990 г. Книгата му от 1994 г. „Хипер конкуренция" е определена от списание Fortune като "съвременен аналог на "Изкуството на войната". В нея Давени далновидно предвижда един свят, където устойчивото предимство вече не е възможно, идея която развива и в следващите си книги.
22. Джефри Пфефер е професор по организационно поведение в Stanford University Graduate School of Business. Той е автор и съавтор на тринадесет книги върху широк кръг от теми, включително постигане на печалби, управление на хора, политика и влияние в организациите. Пфефър изследва как големите компании постигат изключителни резултати с обикновени хора.
23. Дейв Улрих е професор в университета на Мичиган. Той е помогнал на много лидери да изградят лично или организационно лидерство на марката. Той е един от консултантите на GE и на тогавашния главен изпълнителен директор Джак Уелч по преструктурирането на компанията. Улрих изследва мотивацията на хората и как можем да извлечем най-доброто от тях.
24. Том Питърс е известен като основоположник на съвременната мениджмънт гуру индустрия. „В търсене на съвършенството“ е най-известната книга на Питърс. Публикувана през 1982 г., тя превръща в издателски феномен. Излиза в момент, когато конкурентоспособността на Америка е заплашена от тази на Япония и показва, че има още много отлични американски компании.
25. Розабет Мос Кантер е професор в бизнес училището в Харвард. В миналото тя е била главен редактор наHarvard Business Review. Автор или съавтор на 18 книги. Най-интересните от тях са „Мъжете и жените на Корпорацията“ (1977), която разглежда корпоративните фактори за успеха в кариерата и „Майстори на промяната“, която се фокусира върху иновациите. Кантер разглежда предизвикателствата, пред които са изправени компаниите в началото на глобалния бум на технологиите. Кантер също е съосновател на Goodmeasure консултантска група, чрез която консултира главни изпълнителни директори. Тук може да прочетете една от статиите й "Аз сгреших!"
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.