Развиваме ли правилно бизнеса си?

Развиваме ли правилно бизнеса си?

Да бъдеш мениджър е една изключително трудна задача, което е достатъчен повод за Inc.com да открои няколко полезни съвета как да разширим бизнеса си.

Ако ръководите частен бизнес от дълго време и той не се разраства, може да сведете причините за това до три основни фактора.

•Не искате компанията Ви да се разрасне. Някои хора отдават заслужено внимание на личния си живот и съзнателно се стремят към ненатоварено работно ежедневие.

•Нямате нужните средства за развитие на компанията. Без значение дали става дума за пари, персонал или пазарното търсене, при Вас липсва нещо, което е преодолима пречка за бъдещето развитие.

•Не сте направили важни промени, от които фирмата Ви се нуждае, за да надгражда в своето развитие. Ако амбицията е Ваш неразделен спътник, имате нужните средства и въпреки това не виждате промяна в състоянието на вашата банкова сметка, значи е време за драстични промени.

 1. От „Какво” до „Защо”

В първите етапи на развитие на Вашата компания е нормално да се фокусирате върху продуктовата линия или качеството на предлаганата от Вас услуга. Това е, така нареченото, „Какво” в бизнеса. Началната ниска цена на продукта/ услугата се покрива от авоарите на компанията. След време, когато затвърдите позиция на пазара, особено на силно конкурентните пазари, важна стъпка е да отличите вашия продукт от всички останали в бранша. Обикновено това се постига с по-добро обслужване и опция за доставка или услуги в домашни условия.

 След като започнете с основните промени във вашата компания, е време да се фокусирате върху вашето „Защо” в компанията, или какво е привлякло най-лоялните и ревностни ваши клиенти.

 2. От "Повече" към "По-малко"

Създаването на бизнес може да бъде вълнуващо, но и наистина плашещо. Законът на джунглата, наречен пазарна икономика, диктува: продавай възможно най-бързо и възможно най-много. Това е задължително условие, за да поставите основите на своята компания и затвърдите мястото си на пазара, добивайки доход и постоянни клиенти.

Въпреки това, ако желаете да разширите своята компания гореспоменатата тактика не е най-добрата стратегия, тъй като не носи постоянен ефект. Трябва да се стремите, не да продавате на всеки, а да откриете перфектния клиент.

3. От "Герои" към "Система"

Амбициозни, умни и лоялни подчинени са задължителен елемент за успеха на една компания, независимо от размера й. Предизвикателството е да откриете такива хора и да ги привлечете да работят за Вас.

Вашата компания може бързо да се издигне нагоре ако създаде проста система, която да въвлича бързо новите кадри. Задължително трябва да осигурите систематизация на тези 4 елемента:

 •Маркетинг: Как привличате интереса на хората и как си осигурявате тяхната лоялност.

 •Финанси: Проследяване, контролиране и осигуряване на доходи и инвестиции.

 •Обслужване: Задължителна лоялност към клиента, високо качество и спазване на времевата рамка.

 •Продажби: Високо качество, достъпни цени и разбира се, всичко трябва да бъде поднесено с финес.

 Може да Ви се струва че тази система е проста и лесно постижима, но може да се наложи да преструктурирате цялата си фирма, за да го постигнете.

За финал, още един съвет. Ако, докато четяхте тази статия, си помислихте „В моята компания постигнахме това, почти”, значи че сте в голяма беда. Ако искате да сътворите голям бизнес и сте готов на големи промени, първо започнете от себе си и своя мироглед.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ