Вземете се в ръце и опитайте отново!

Вземете се в ръце и опитайте отново!

Хората и техните качества са начело в моя списък за успех в бизнеса. Те са в основата на всичко добро и велико, което сътворяваме, както  и на всичко черно и тъжно, за което не искаме да си спомняме. Водещото схващане в бизнес училищата е, че всеки с идея, фокус, яснота и добър бизнес план ще успее. Не мисля, че е  точно така. За мен събирането на страхотен екип, силно мотивиран, решен да успее и достатъчно смел, за да рискува, е нещо много по-важно. Ето ги и моите пет съвета за успех в бизнеса:

1. Открийте добри хора
Успехът на „Върджин” се дължи на факта, че сме събрали страхотни мениджърски екипи, които имат визия, страст и истинско усещане за принадлежност.  И по-конкретно, ние търсим лидери, които умеят да слушат какво казват служителите и клиентите. Това е изключително важно, за да поддържате услугата или продукта си свежи и иновативни. Често, когато нещата тръгнат на зле, ще забележете, че служителите се чувстват пренебрегвани и така добрите им идеи не стигат до върха.

2. Осъзнайте, че служителите са бизнеса ви
Успешният бизнес не е продуктът или услугата, които продавате, веригата за доставки или корпоративната култура. Успешният бизнес е група от хора, обединени от обща цел и визия. В случая с „Върджин” ние летим със същите самолети като конкурентите ни и нашите фитнеси са оборудвани със същите уреди като другите. Какво различава нашия бизнес от останалите? Нашите служители. И най-добрият бизнес план няма да постигне нищо, ако не се реализира от ентусиазирани и пламенни хора. Това е особено вярно, когато нещата не вървят много добре. Приятелски настроените и инициативни служители могат да спечелят всяка битка, да предотвратят потенциална криза и дори да я обърнат в полза на компанията.
В началото на тази година полет на „Върджин Америка”, който трябваше да кацне в Ню Йорк, заради лоши метеорологични условия,  бе насочен към писта в Кънектикът. Пътниците трябваше да останат в самолета часове, докато малкото служителите на провинциалното летище се опитваха да се справят с огромния брой самолети. Отне им доста време. След това, изпълнителният ни директор Дейвид Къш  лично се обади на пътниците, за да им се извини. Така те усетили, че хората от „Върджин” се безпокоят за тях, тяхното време и тяхното удобство.

3. Винаги търсете най-доброто у  своите служители. Хвалете ги щедро. Никога не ги критикувайте.
Вместо да се фокусира върху грешките, лидерът трябва да види как всеки прави по нещо добро всеки ден. Ако тази култура на стимулиране на служителите чрез похвали и признания започне от върха, тя ще спре страха им от провал, който може да ликвидира бизнеса, особено във времена като днешните.
Когато има грешки – което е неизбежно – винаги заемам позицията, че трябва да се поучиш от тях и да се опитваш да не мислиш постоянно за това, което се е случило.

4. Не се вземайте прекалено насериозно
Ние във „Върджин” се гордеем с това, че винаги се опитваме да намерим забавната страна на бизнеса и така нашите служители и клиенти усещат особената топлота и привързаност, която цари в екипите..
За да подсилите това усещане е изключително важно да се уверите, че всеки, който работи с вас върши работата си с удоволствие, което означава, че всеки се гордее с компанията. Това е решаващо, за да изградите продължителен успех и за да сте сигурни, че вашите услуги ще бъдат предпочетени пред тези на конкуренцията.

5. Стегнете се и просто го направете!
И накрая, за да успеете в бизнеса, трябва да бъдете смели и да можете да продължите напред. Да започнеш бизнес е голям риск. Предприемачът трябва да съумее да разреши и преодолее първоначалните препятствия. Повечето нови бизнеси се провалят през първите няколко години. Така че ключовият елемент за успеха е способността да се вземете в ръце и да опитате отново. Ако започнете да си мислите, че вашият бизнес няма да го бъде, някои хора от екипа ви могат да започнат да губят кураж. Важно е да знаете, че в това критично време, знанията ви за хората могат да вдигнат екипите на крака или да провалят бизнеса ви.

Сър Ричард Брансън. Текстът е от списание „Мениджър”

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ