Големият шеф трябва да мисли като чистач

Големият шеф трябва да мисли като чистач

Големият шеф трябва да мисли като чистач

Какво е нужно, за да стане човек успешен главен изпълнителен директор? Често са ми задавали този въпрос, при това предимно издигащи се изпълнителни директори. Обикновено, отговорът, който давам, предизвиква пламенни реакции - повечето хора се вълнуват, някои пък си мислят, че се шегувам, а много малко са онези, които ме смятат за груб и презрителен. Веднъж дори успях да ядосам един човек.

Когато ме попитат каква е тайната на добрите изпълнителни директори, отговарям: „Мислете като чистача“.

Когато ме притиснат, обяснявам, че за да стане човек успешен главен изпълнителен директор, той трябва не само да демонстрира компетентността си по отношение на преките си отговорности, но и да проявява загриженост и познания за останалите процеси в компанията.

Най-добрият начин да постигнете това е, като се държите като мениджър, независимо че сте само надзорник; като се държите като директор, независимо че сте просто мениджър; да се държите като вицепрезидент, независимо че сте само директор; да се държите като президент или главен изпълнителен директор, независимо че сте само вицепрезидент.

Това не значи, че трябва да пристъпвате правомощията си и да се опитвате да засенчите колегите и шефовете си, а че трябва да си сътрудничите с всички и да бъдете от полза винаги когато ви се отдаде възможност за това.

Когато станете президент или главен изпълнителен директор, трябва да промените представата си на 180 градуса и да гледате през очите на човек, който е пряко отговорен за комфорта и добруването на целия екип.

Много хора смятат, че килерът на чистача и офисът на главния изпълнителен директор са двете крайни точки в структурата на една компания, горе и долу, но това не е така. Ето какво значи наистина да мислите като чистач:

Бъдете отзивчиви

Служителите не се чувстват заплашени от чистача, не се притесняват, че може да изглеждат глупави или неблагодарни, ако му зададат въпрос, нито пък се чувстват засрамени от това, което искат или от което се нуждаят. И вие, като чистача, трябва да създавате усещане за доброжелателност в цялата организация, като сте отзивчиви; подчинените ви трябва да гледат на вас като на ресурс, който е достъпен, когато това е необходимо.

Проявявайте загриженост за благосъстоянието на екипа си

Замислете се кои други фирмени постове влияят върху всички членове на екипа. Чистачите по цял ден мият офисите на служителите и останалите помещения; дочуват разговорите, които се водят в тоалетните, докато събират боклука и чистят огледалата; и, разбира се, често слушат и участват в разговори в стаята за почивка. Никога не подценявайте степента на информираност на един чистач. Лично аз съм ставал свидетел на много случаи, в които именно чистачът е бил най-запознатият и проницателен член на екипа, що се отнася до работния дух на персонала.

Това, че сте наострили уши, не значи, че подслушвате, нито че се забърквате в служебни клюки, а че често се срещате с HR мениджъра и по-низшестоящите мениджъри от време на време, за да научите от сигурни източници какво се случва в компанията и какви са настроенията сред персонала.

Бъдете скромни

Чистачът е много важен за една организация, защото обслужва персонала. И макар че работата ви като главен изпълнителен директор е много по-отговорна, вие също обслужвате персонала си, цялата компания и клиентите. Състраданието и скромността ще ви спечелят симпатиите на всеки, с когото се срещнете.

Мисленето от позицията на чистач ще има огромно влияние върху начина, по който служителите ви ви приемат като лидер. Тази промяна във възприятието ще повдигне работния дух и цялостната продуктивност на персонала и ще увеличи доходите на компанията.

Гейбриъл Бристол, президент и главен изпълнителен директор на Intelicare Direct, за FastCompany.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ