Готварски уроци по мотивация
Човек може да се изненада колко полезни уроци по мениджмънт може да научи от един готвач. Това смята американската авторка Каръл Тайс, която редовно пише за сп. Entrepreneur. Изданието е посветено на предприемачеството, маркетинга и мениджмънта. Според Каръл Тайс, в него идеално могат да се впишат съветите на един готвач по професия.
В конкретния случай тя се е впечатлила от методиката на управление на екипи на известния в Щатите кулинарен експерт и водещ в кулинарно реалити шоу по телевизия Гордън Рамзи. Той прилага ръководна стратегия, с която силно мотивира, смята Тайс. Начинът, по който обучава група от участници да бъдат силен екип по продажбите потвърждава мнението на мнозина, че готварското майсторство развива управленските умения, заради необходимите в него самодисциплина и внимание към детайла.
Каръл Тайс резюмира 7 правила за сплотяване и мотивиране на търговските екипи, основани на модела на известния телевизионен готвач. Ето кои са те:
1. Вдъхни им самочувствие! Изгради ги като отбор. Убеди екипа си от търговци, че си интервюирал много хора и те са избрания елит. Обясни им, че като такива, очакваш от тях да правят страхотни неща. Поздрави ги с „Останалите се провалиха, вие успяхте!“. От самия старт всеки участник трябва да се чувства като победител.
2. Създай нетърпение! Накарай ги да те изчакат в стая с приглушено осветление, преди да влезеш и да им се представиш като ръководител. Убеди ги, че участват в нещо вълнуващо и важно. Покажи вълнение самият ти. Предай им своята емоция.
3. Управлявай с респект! Тук не става дума за отношения между равни. Търговският отдел има йерархия, има ръководител и мениджърът има своите очаквания, подчертава едно от правилата.
4. Използвай естественото им желание да се развиват и да изкачват върхове! Всеки човек по природа иска да се чувства високо оценен и признат. Състезателният дух е вътре във всички нас. Той може да се използва като силно мотивиращо средство.
5. Дай ясни и простички инструкции! Опиши резултатите, които искаш, кратко и точно. Кажи какво искаш. Не позволявай да се губи време в съмнения и догадки каква е целта.
6. Определи очаквнаията си! Направи всичко възможно хората ти да отдават максимално количество енергия в това, което вършат.
7. Постави задача, чиято награда си струва! Това не е състезание само за слава и за лично постижение. Не е и екипна надпревара. Накрая винаги става дума за едни пари. Награди хората си с най-добри търговски резултати с паричен стимул. Бизнесът ти може да не може да си позволи да предолжи поощрения в огромен размер, но все пак не пропускай този жест. В последните години твърде много компании започнаха да изискват, но да се скъпят в раздаването на бонуси и социални придобивки, отбелязва още американската авторка. Според нея бонусът е това, което истински и много силно мотивира търговските отдели. И кара участниците в състезанието да се стремят да победят.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.