Дзен начинът да изградите успешен бизнес
Дзен философите не знаят нищо за социални медии. Но наскоро Гай Кавазаки написа за това как Дзен може да помогне с Powerpoint, Facebook и Twitter.
По същия начин, изучавайки древната мъдрост на дзен учителите, може също да прокара пътека към успешния бизнес. Съобразно Дзен философията има „пет пръста” на успеха, които работят от хиляди години.
1. „Винаги се доверявайте на себе си. Няма истина извън вас.”
Като лидер на компания, само вие можете да очертаете правилната пътека за вашия бизнес. Менторите, консултантите и членовете на семейството могат да ви дадат ценни съвети, но никой не може да го направи вместо вас. Никой консултант няма да дойде на бял кон и да ви спаси. Търсете съветите им и се опитвайте да ги интегрирате, но преди всичко следвайте собствената си визия, движете се по собствения си маршрут. Всеки бизнес лидер има своя версия на истината. Приемете, че членовете на екипа ви също могат да имат различна визия. Ако се съобразявате с това, можете да постигнете продуктивни дискусии и велики решения.
2. „Винаги започвайте от там, където сте в момента.”
Спрете да се самонаказвате за лоши решения, неподходящи наемания или малки провали. Не можете да се върнете назад и да поправите тези грешки. Играта „какво, ако...” е безсмислена. За съжаление нещо, което се е случило преди час или миналата седмица, може да продължи да оказва влияние на действията ви и днес или дори следващия месец. Учете се от всяка развръзка и продължете напред! Всеки път, когато започнете проактивно действие, давате на бизнеса си нов шанс за успех. Повечето компании, които оцеляват повече от пет години са успели благодарение на много малки успешни стъпки, а не на една огромна или рискован скок напред.
3. „Винаги вярвайте в неограничеността на вашия живот и света.”
Не всички можем да работим като доброволци или да правим огромни дарения за милионите благотворителни организации по света. Въпреки това всеки собственик на малък бизнес може да въздейства на света, изграждайки модел, който решава болезнени проблеми на своите клиенти. Малките стъпки водят към големи промени в света.
4. „Винаги насочвайте мислите си към това, което е добро, благородно и истинско.”
Бизнесмените не са перфектни. Но ние се стремим да изградим компании, които правят добро на своите клиенти, служители и общност. Може би не винаги ще успяваме във всяко едно от тези неща (особено в един и същи момент), но можем да се борим да задаваме цели, които да постигат това в дългосрочен план.
5. „Винаги медитирайте за мира на света и за щастието на всички същества.”
В дългосрочен план не е продуктивно да бъдете мотивирани единствено от отмъщение или стремежа да навредите на вашия конкурент. Конкуренцията може да издигне всички в индустрията на по-високо ниво и да доведе до по-голямо удовлетворение за всички клиенти. Преследването само на парите е доста краткосрочна и в крайна сметка празна цел. Както Тим Сандърс казва, когато вярватее в пазара на изобилие и в рамките на вашата компания вярвате, че винаги търсите още мислещи глави, така ще имате по-голям успех.
Бари Молц, експерт бизнес мислене, за OpenForum
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.