Дипломацията е война под друга форма

Дипломацията е война под друга форма

Конфликтите са нещо, което изпълнителният директор се опитва всячески да избегне. По принцип никой не иска да попадне в буреносни ситуации. Една от целите ни в бизнеса е да имаме позитивни отношения с важните публики.

Винаги съм се чудел дали мога така да развивам своите инициативи, че да избягвам всякакви конфликти.

Опитвам се да го постигна, като непрекъснато се поставям на мястото на другия човек в спора. Какво е това, което наистина му е нужно? Защо искам взаимоотношенията ни да работят? Дал ли съм всичко от себе си? Това са въпросите, които си задавам.

Искам да знаете, че ако въпреки усилията се очертае челен сблъсък пак имате няколко варианта да го избегнете. Можете бързо да приключите взаимоотношенията. Или да потърпите още малко, докато стане ясно накъде ще тръгне конфликтът. И след това да промените поведението си.

Опитвам се да не попадам в бури и поради факта, че съм афро-американец.

Това има значение, когато повечето от търговците и външните публики са компании, собственост на белите.

Ако сте малко по-агресивни това веднага става част от репутацията ви и ви пречи да се развивате.

Така дори да не искате се принуждавате да заобикалеяте конфликтите.

Но все пак има ситуации, когато те стават са неизбежни. Тогава се опитвам много ясно да кажа защо мисля, че нещо трябва да се промени.

Ще ви разкажа един случай. Преди време разбрах, че някои кабелни оператори избягват да разпространяват „Блек ентертейнмент телевижън” (БЕТ).

Опитвах се ясно да обясня на шефовете им, че афро-американците са едни от големите потребители на кабелна телевизия, както и едни от най-големите имена от шоу бизнеса. А развлекателните ни програми се гледат от всякакви хора.

Моите събеседници уж се съгласяваха, но не правеха нищо да променят ситуацията. Изчаках ги доста време.

След това се наложи публично да ги сравня с някои фирми, даващи апартаменти под наем. Те не се грижеха за поддръжката на жилищата и оставяха хората да живеят в мръсотия. Но въпреки това всеки месец си събираха парите, които понякога не бяха и никак малко.

Казах, че операторите много приличат на тези бизнесмени, защото вземат такси от афро-американските си абонати за инсталиране, но не им доставят програмите, които отговарят на техните интереси.

Тази аналогия създаде голяма бъркотия в кабелната индустрия. Чуха се въпроси като: „Хей, Боб. Това ли казваш за нас? ”

Намеренията ми бяха ясни. Исках да изпратя послание на операторите, че няма да се предам и да ги оставя да не уважават БЕТ като продукт, който техните клиенти искат.

Какво постигнах с това послание?

Някои хора си казаха: „Знаеш ли, този човек е прав. Трябва да направим нещо повече за този пазарен сегмент. Те са добри абонати.”

За мен това бе най важното, успях да постигна победа.

Убеден съм, че дипломацията е война под друга форма. Ако влезете в нея, значи сте се провалили в преговорите.

 

Робърт Джонсън, основател на „Блек ентертейнмент телевижън”

 

Из книгата „14 урока за конфликтите” на „Мениджър” и Harvard.

 

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ