Едно простичко "Благодаря!"
Британско проучване, публикувано в края на миналата седмица, показа, че навременната благодарност от началника е също толкова важна за служителите, колкото и вдигането на годишната заплата с 2000 евро. Не съм сигурен, че всеки би предпочел едно „Мерси“ пред парите в брой, но изследването все пак показва една важна истина – че парите не са единственият мотиватор.
Според проучването едно простичко „Благодаря“ може да повдигне духа на служителите и да ги направи по-продуктивни, а наред с това дори да повиши печалбите на компанията. Ето нещо, с което мога да се съглася. Когато постигнете идеалния баланс между заплащане и благодарност, вашият бизнес ще е стъпил здраво на пътя към успеха.
Да платиш добре за добре свършената работа е механизъм, който лежи в сърцето на нашето общество. Въпреки че още има сенчести типове, които плащат под минималната работна надница, тази практика доказано служи добре на обществото.
Най-просто казано, тя дава на хората възможността да се стремят към такива неща като да наемат или да купят собствен дом, или да ходят на почивки. А точно това са нещата, които ги карат да стават сутрин от леглото.
И все пак парите не са съвсем всичко и ако хората не са щастливи на работното си място, те няма да бъдат и продуктивни – а това не е добре за никого.
Има толкова много начини освен парите, по които работодателите могат да повдигнат духа на хората си и да ги привлекат на страната на компанията си, че е грехота да не ги използваме. А навременното „Благодаря“ е един от най-простите от тях.
Наскоро в Pimlico Plumbers въведохме схема за поощрение, според която, ако месецът е бил добър финансово за компанията, всички ястия и закуски в лавката ни са безплатни за един ден.
Нормално е хората, на които сте доверили задачата да се грижат за клиентите ви, да бъдат доволни и щастливи на работното си място. Ето какъв е смисълът на безплатните чили кон карне, печено говеждо и сандвичи.
Да комуникираш благодарността си на своите служители не е просто правилна стъпка – това е и въпрос на учтивост. Интересно е да се отбележи, че една пета от 2500-те служители, интервюирани за цитираното по-горе проучване, са заявили, че шефовете им са неблагодарни, а понякога и груби с тях.
Не разбирам защо е нужно работодателите да се държат като мелничари от 18-и век, когато общуват с екипите си. Това нито е продуктивно, нито дава добри резултати. Вежливостта всъщност е една от най-добрите нефинансови инвестиции, които можете да направите. Доброто отношение не струва нищо!
Чарли Мълинс, изпълнителен директор на британската компания за ВиК услуги Pimlico Plumbers, за RealBusiness
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.