Иновацията не е продукт на брилянтна интелигентност

Иновацията не е продукт на брилянтна интелигентност

Повечето мениджъри робуват на мнението "Колкото повече, толкова по-добре", както и "По-голямото е по-ефективно", пише Harvard Business Review. В гонене на оперативни задачи, мениджърите често пропускат малките идеи, които могат да подобрят работата и да скъсят пътя към поставените цели. Именно малките подобрения създават конкурентните предимства. Amazon например е шедьовър в това отношение – малки идеи, създали модерна инфраструктура и световна мрежа за доставки.

Когато имате идеята, може да започнете, като опишете основните моменти за нейната реализация. Отбележете и възможните проблеми или рискове, които може да възникнат в процеса на работа. Определете от какви ресурси ще се нуждаете.

Преди другите да решат съдбата на идеята ви, представете им накратко предложението си и ако не можете да отговорите на всичките им въпроси, направете допълнителни бележки към плана си. Силата на малките идеи обикновено е в това, че те са приложими веднага и могат да отговорят на нуждите на хората. За да спечелите последователи за идеята си, подхождайте към тях индивидуално.

И не забравяйте това, което е казал американският експерт по мениджмънт Гари Хамел: "Иновацията рядко е следствие на брилянтната интелигентност на един човек. Тя е продукт, който се ражда от връзките между хората и от размяната на идеи между тях".

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ