Истината и само истината!
Добрите икономически новини са в трайна рецесия. Това е мощен източник на песимизъм, който може да смаже и най-коравата психика. Но лидерът няма право да се огъва, особено пред подчинените си. Без да обръщат гръб на действителността, лидерите трябва да вдъхват не само надежда, но и нагласа за гъвкавост и издръжливост в своя екип. Ето няколко предложения в тази посока.
ЗАПОЧНЕТЕ ОТ НАЧАЛОТО. Фокусирайте се върху това какво се случва. Бъдете искрени и откровени по отношение на предизвикателствата пред вашата организация. Говорете за това какво организацията ви върши правилно и какво може да бъде направено по-добре, за да сте подготвени за икономическите реалности.
НАСЪРЧАВАЙТЕ УМЕНИЯТА. Споделяйте непрекъснато със служителите си как вашата компания се нуждае от уменията и от волята на хората да се справят с трудностите. Нека да бъде ясно, че не просто искате да преминете през бурята, а искате всички заедно да излезете от епицентъра й по-силни, по-подготвени, овладели нови знания и умения.
КОНЦЕНТРИРАЙТЕ СЕ ВЪРХУ КОНФЛИКТИТЕ. Бъдете уверени, когато говорите как (позитивно или негативно) икономическата обстановка ще се отрази на възможностите пред вашия бизнес и на влиянието, което ще има върху екипа ви. Бъдете колкото е възможно по-конкретни. Обърнете внимание на заетостта, а ако работните места могат да бъдат застрашени, кажете го на хората.
ПОКАЖЕТЕ КОНТЕКСТА НА СЛУЧВАЩОТО СЕ. Кризисните ситуации могат да допринесат за позитивна промяна чрез възможностите за оптимизиране на операциите и осигуряване на нови възможности за развитие на служителите. Също така, през трудни периоди конкурентите ви могат да „се снишат”, с което да отворят вратата пред преуспяването на компанията ви.
НИКОГА НЕ ПРАВЕТЕ ПРЕДПОЛОЖЕНИЯ ЗА КРАЯ. Можете да говорите за желаните резултати с бизнес термини (увеличаване на приходите и на печалбата) и с HR термини (постоянна заетост и компенсации). Но не давайте обещания, освен ако нямате абсолютната сигурност, че ще ги изпълните. По-добре е да обещавате по-малко, но да изпълнявате повече.
Джон Балдони, консултант по лидерство, инструктор и лектор, автор на книгата „Как да ръководим шефа си”
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.