Лидерството на новото поколение
На 6 април 2009 г., когато светът продължаваше да бъде зашеметен от въздействието на световната финансова криза, "Гардиън" публикува статия, озаглавена "Академии на Апокалипсиса?" Твърдейки, че американските бизнес училища по МВА трябва да поемат голямата част от вината за кризата, статията предизвика серия от последващи публикации за стойността на топ бизнес училища като Харвард, Станфорд или Масачузетския технологичен институт. Много от тях попитаха своите възпитаници за техните етични и морални убеждения.
В този дебат обаче бе пропуснат ключов глас - този на младите бизнес лидери. От 100 000 мъже и жени, завършващи бизнес училища в САЩ всяка година, със сигурност не всички са жадни само за власт и измама, нали?!
Отговорът, разбира се, е не. Днешните млади лидери растат с убеждението, че бизнесът може да им осигури смислена, лична цел в работата, която оказва влияние върху света по позитивен начин. Това са ранните етапи на тяхната кариера, които изискват огромни отговорности и преценка - дали в управлението на една марка, която сега стартира или на семеен бизнес с история.
Исках да опозная тази нова система от бъдещи лидери по-добре. След анализ на историите на млади лидери и провеждане на изследване сред 500 настоящи студенти на бизнес училища открих, че техния мироглед поразително се различава от този на предишните поколения. Например:
Те са високо образовани: 54% от тях имат диплома от колеж, в сравнение с 36% от миналото поколение.
Те са фокусирани върху устойчивото развитие: 65% от тях смятат, че недостигът на ресурси ще е от голямо значение за бизнеса през следващите няколко десетилетия, в сравнение с 29% от главните изпълнителни директори от миналото поколение.
Те търсят смисъл: Интелектуалното предизвикателство е най-важната причина за избора на работа.
Те са глобални: Средният брой на страните, в които анкетираните възнамеряват да работят в рамките на десет години след дипломирането си са 4.
Те търсят допирни точки: 84% от тях вярват, че е от съществено значение бизнесът да се свърже с нестопанския сектор.
Тези статистически данни описват само една малка част от това, което научихме за тенденциите на тези лидери. Младите бизнесмени мислят за лидерството по различен начин и имат нов тип ръководство.
Това, което е поразително обаче, е силният акцент върху личните и етичните измерения на лидерството. Младите бизнесмени гледат на лидерството с чувство на милост, смирение и сериозна отговорност. Подчертавайки характера на етичното лидерство в навечерието на финансовата криза един от анкетирани твърди, че "лидерите ще бъдат принудени да бъдат по-прозрачни във всичко – дори и на вземането на решение за личния си живот."
Тези лидери започват да живеят с тези вярвания и организациите трябва да последват примера им. Старшите мениджъри и ръководители може да впрегнат енергията на тази талантлива група от бъдещи лидери, като се фокусират върху автентичната мисия на организацията, предоставят на младите лидери смислени възможности да се учат и растат и да насърчават прозрачността.
Лидерството се променя и е време гласът на тези лидери да бъде чут. Отключването на таланта на тези млади лидери може да помогне на повече организации да използват бизнеса като сила за добри деяния и да предоставят нов набор от модели за подражание на следващото поколение.
Джон Колеман, Даниел Гулати и Оливър Сеговиа за Harvard Business Review
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.