На какво може да те научи един физик за бизнеса?

На какво може да те научи един физик за бизнеса?

Какво общо има между стратезите и физиците? Добър въпрос. Нямам никаква идея. В новата ми книга съавтор обаче е физик. Писането на книги за човешкото общуване не е присъщо на един физик, но както се оказа, освен учен, Лорн е предприемач, а и страхотен човек, чийто опит е много различен от моя. Мисля, че различията ни са помогнали на книгата, не само защото Лорн има истински опит в работата с идеи, но и защото мозъка на един физик е доста по-различен от моя.

Новите идеи са тези, които могат да накарат съвсем различни хора да си сътрудничат. Това едва ли е новина. В изучаването на мащабни промени съм научил, че ако хората са много различни и искат да работят заедно, възможностите са големи.

Ето защо, когато помагам на компаниите да ръководят промяната, съветвам хората, които наистина искат да помогнат промяната да се случи, да бъдат включени в група, която насочва усилията си в много различни измерения: образование, ръководство и управленски умения, взаимоотношения. Този начин може да проработи, ако хората искат да бъдат част от тази група.

Мисля, че всички тези измерения на разнообразието в тези случаи спомагат изключително много. В света, в който сме израснали, екипите обикновено са изградени от връстници. Рядко може да намерите 55-годишен старши вицепрезидент и 25-годишен търговски представител.

Но ползите от този вид разнообразие може да бъдат невероятно много: двама души от коренно различни сфери ще имат много различни източници на информация, много различни контакти и много различни гледни точки по всеки въпрос. В усилията си за намиране и прилагане на цялата нова стратегия ще могат да намерят и приложат изцяло нова информационна система, да осъществят големи промени, които засягат много хора.

Може би си мислите, „Хубава идея, но това не е практично.“ Създаването на различни екипи отнема повече мисъл и грижи за една голяма промяна в организацията, но когато се прави правилно, това в крайна сметка води до по-отворени за идеи и по-способни екипи.

Джон Котър за Harvard Business Review

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ