Нагоре в кариерата с помощта на интернет

Нагоре в кариерата с помощта на интернет

В един идеален свят начинът, по който се справяте в работата си, би бил единственото, което има значение за изкачването ви по корпоративната стълбица.

За съжаление, в реалния свят не е така.

Поне също толкова важно е и как ви възприемат началникът и колегите. Ето защо трябва да владеете изкуството да се продавате ефективно.

Хората с успешни корпоративни кариери не просто са експерти в изпълняването на професионалните си задължения, но и умеят да се представят като потенциални бъдещи лидери.

За щастие, с нашествието на социалните медии и новите технологии, това днес е много по-лесно. Предлагаме ви 5 идеи за забързване на кариерния ви ръст с помощта на технологиите.

1. Използвайте блоговете, за да споделяте знанието си

Един от най-ефективните начини да подобрите репутацията си в офиса е да покажете познания и експертиза по ключови аспекти от отрасъла си в най-уважаваните форуми и платформи.

Може да започнете, като създадете собствен блог и споделяте знанието си в подробни публикации, посветени на най-интересните и актуални теми от индустрията си.

Ако постовете ви носят истинска полза на читателите, хора от цялата страна, а и извън нея, ще започнат да четат блога ви и да споделят писанията ви онлайн.

И, кой знае – един от тези читатели може да е шефът ви...

2. Пишете за водещите издания в отрасъла

Щом наберете известна тежест като блогър, може да включите в стратегията си и известно разширяване на хоризонтите. Набележете си най-влиятелните издания, които пишат за теми от вашия отрасъл – както печатни, така и електронни – и им предложете висококачествени свои материали като външен автор.

Всички мениджъри от отрасъла ви следят тези издания и със сигурност ще ви забележат, ако бъдете публикувани. Почти всички издания търсят външни автори и споделят кратка ваша визитка заедно с материала, така че опитайте!

3. Споделяйте най-доброто онлайн съдържание

Не винаги е нужно да пишете, за да изградите репутацията си. Често статиите и блоговете, които четете, също говорят много за вас като за професионалист, както и за нивото ви на разбиране на индустрията.

Тук влизат социалните мрежи.

Следете най-влиятелните професионалисти в своята област и редовно споделяйте публикациите им в своя профил. Ако имате собствен блог, винаги ясно споменавайте източниците си, за да избегнете обвинения в плагиатство.

4. Бъдете активни във всички големи социални мрежи

Най-добрите професионалисти в отрасъла ви са много заети хора. Така че е почти невъзможно да ги срещнете лично.

С помощта на всички социални мрежи, които съществуват днес обаче, няма граници на това с кого може да създадете контакт. Свържете се с всички големи играчи от сферата си и започнете да следите профилите им. Общувайте онлайн с тях при всеки възможен случай и ненатрапчиво им предлагайте най-добрите материали от блога си.

Така например участието в групи в LinkedIn е един от най-ефективните начини да изградите репутацията си пред експертите в отрасъла. Тези групи са пълни с влиятелни хора и дори един малък комплимент от тях може да стори чудеса за реномето ви, а оттам и за кариерния ви ръст.

5. Маркетирайте се агресивно

Това може да звучи малко смущаващо, но сте длъжни агресивно, понякога дори безсрамно да се продавате, за да ви забележат.

Всеки път, когато напишете нещо ново и интересно в интернет или в някое издание, направете така, че всички около вас да разберат. Пращайте линкове към блога си редовно до своя мениджър и до най-влиятелните хора в компанията. Дори и да не прочетат публикациите ви, те ще разберат, че сте човек, който мисли за различните аспекти на отрасъла си и познава материята добре.

Извод

Кариерният ви ръст зависи пряко от начина, по който силните и влиятелните в компанията и сферата ви ви възприемат. Агресивно показвайте познанието си и използвайте всички възможни платформи, за да промотирате експертизата си. Ще се изненадате колко далеч ще ви отведат тези занимания и как ще подобрят репутацията ви. А това със сигурност ще се отрази положително и на вашата кариера.

Джавад Хан, Business2Community

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ