Неписаните правила на работното място

Неписаните правила на работното място

Днес хората често работят с други хора, които идват от много по-различни светове от техния собствен. Това създава огромни предизвикателства, недоразумения и дори конфликти. В основата на тези проблеми са скрити неписани правила, залегнали в съзнанието на хората, за това как другите хора трябва да се държат правилно.

Преди петдесет години хората работеха с хора от тяхната общност със сходни културни ценности и професионален стил. Те ходеха в едни и същи училища, в една и съща църква, имаха общи приятели. Понеже всички бяха едни и същи, неписаните правила плаваха спокойно в главите им.

Работните места вече са се променили драстично. Жените са навлезли в офиса много по-масово. Хората плавно се движат отвъд националните граници, имиграцията създава изключително разнообразни работни места в много части на света. Виртуалните екипи, състоящи се от членове от цял ​​свят станаха нещо нормално.

Резултатът е, че на работното място сега е пълно с хора, които се опитват да работят съвместно, но които имат различен набор от неписани правила в главите си. Някои от тези правила са свързани с културните различия. Често може да чуете някой в офиса да казва "О, този човек говори на висок глас, защото е американец."

Неписаните правила в много култури са изключително сложни. Нарушаването им често започва с малки и незначителни инциденти, но създава негодувание, което разяжда бавно, но сигурно бъдещите взаимоотношения. Това подронва доверието и поражда подозрителност, опасения, че се формира среда за бъдещи вредни недоразумения и конфликти.

Нека разгледаме следния пример за това как функционират неписаните правила за създаване на конфликти между колегите: Хората от семейства с комунални ценности често имат едно неписано правило - да вземат под внимание чувствата на другите и да внимават да не им създават неудобство. Ако обаче не сте израснали в такава среда вие много трудно ще разберете и приемете това поведение.

Не можем да научим всички неписани правила, но можем да помним, че винаги дебнат в офиса.

Осъзнаването им може да подобри работните взаимоотношения и да помогне на организациите да създават по-добър екип и да задържат ценните си хора.

Мира Уайт за Management Issues

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

​​​​​​​Круизен кораб с над 200 души на борда заседна в река Дунав заради ниско ниво на водите
Си Дзинпин призовава азиатските държави да поддържат веригите за доставки стабилни и да работят заедно в „бурните“ времена
В навечерието на Хелоуин: Тиквата може да крие токсични тайни
„Киев пост“: Освен в Румъния, САЩ ще намалят военното си присъствие и в България, Унгария и Словакия
Цените на петрола са се насочили към трети пореден месечен спад
Китай потвърди плановете си да изпрати астронавти на Луната до 2030 г.
Лидерите раждат ли се, или се създават?
Белгия и Русия си размениха в социалните мрежи заплахи с унищожение