Неписаните правила на работното място

Неписаните правила на работното място

Днес хората често работят с други хора, които идват от много по-различни светове от техния собствен. Това създава огромни предизвикателства, недоразумения и дори конфликти. В основата на тези проблеми са скрити неписани правила, залегнали в съзнанието на хората, за това как другите хора трябва да се държат правилно.

Преди петдесет години хората работеха с хора от тяхната общност със сходни културни ценности и професионален стил. Те ходеха в едни и същи училища, в една и съща църква, имаха общи приятели. Понеже всички бяха едни и същи, неписаните правила плаваха спокойно в главите им.

Работните места вече са се променили драстично. Жените са навлезли в офиса много по-масово. Хората плавно се движат отвъд националните граници, имиграцията създава изключително разнообразни работни места в много части на света. Виртуалните екипи, състоящи се от членове от цял ​​свят станаха нещо нормално.

Резултатът е, че на работното място сега е пълно с хора, които се опитват да работят съвместно, но които имат различен набор от неписани правила в главите си. Някои от тези правила са свързани с културните различия. Често може да чуете някой в офиса да казва "О, този човек говори на висок глас, защото е американец."

Неписаните правила в много култури са изключително сложни. Нарушаването им често започва с малки и незначителни инциденти, но създава негодувание, което разяжда бавно, но сигурно бъдещите взаимоотношения. Това подронва доверието и поражда подозрителност, опасения, че се формира среда за бъдещи вредни недоразумения и конфликти.

Нека разгледаме следния пример за това как функционират неписаните правила за създаване на конфликти между колегите: Хората от семейства с комунални ценности често имат едно неписано правило - да вземат под внимание чувствата на другите и да внимават да не им създават неудобство. Ако обаче не сте израснали в такава среда вие много трудно ще разберете и приемете това поведение.

Не можем да научим всички неписани правила, но можем да помним, че винаги дебнат в офиса.

Осъзнаването им може да подобри работните взаимоотношения и да помогне на организациите да създават по-добър екип и да задържат ценните си хора.

Мира Уайт за Management Issues

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ