Опасностите на отричането
Финансовите и икономически катаклизми, през които всички ние преминахме през последните години трябва да са достатъчен повод да преосмислим значението на света около нас. Проблемът се състои в идентифицирането на тези сътресения и осъзнаването какво точно се е случило. Този проблем, разбира се, мъчи всички големи мислители. Мениджърите обаче имат нужда не само да преосмислят това, което се е случило, но и да предприемат ефективни действия. Ако направим аналогия с войната – те са командирите, които планират и изпълняват мисията, така че да я доведат до успешен край.
Жалкото е, че повечето командири влизат в роли, в които се чувстват най-удобно, а не в тези, които биха били по-полезни.
Неуспехът да се справиш с очевидните си проблеми е най-големят проблем. Пример в това отношение е „Тойота“, която продължава да изпитва последиците от изтеглянето от пазара на милиони автомобили. Когато става въпрос за кризи, компанията допусна много пропуски. Ако става въпрос за производство на автомобили „Тойота“ вече не е това, което беше.
Всеки наблюдателен мениджър знае, че подобни грешки в никакъв случай не са рядкост. По-важното обаче е отричането на тези проблеми. Избягването на болезнените факти никога не е било успешна стратегия. Този смъртоносен отказ обаче е толкова разпространен, че много компании могат да напишат книга за това поведение.
Избягването на болезнените факти е все едно да метете боклука под килима. Това вероятно няма да се отрази на краткосрочните ви планове, но със сигурност ще засегне дългосрочните такива и стратегията ви.
За да избегнете подобен неприятен момент трябва да си отговорите на няколко въпроса:
- Какво се случва с носителя на лоши новини в компанията? Понякога хората се опасяват да споделят притесненията си, защото не знаят как ръководството ще реагира.
- Живеете ли в самозаблуда? Най-добрият начин да разберете е като поискате мнение отстрани. Външните хора могат да дадат по-обективна оценнка за работата на компанията ви.
- Кои са областите, които носят конкретна заплаха от самозаблуда? Това обикновено са направления в дейността ви, които не се подчиняват на цифрите и процентите. Определете кои са те, за да сте подготвени за евентуални проблеми.
Робърт Хелър за Management Issues
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.