Откритието, което се превърна в успешен бизнес

Откритието, което се превърна в успешен бизнес

Коя е отправната точка за прохождащия бизнес? Моментът, в който се появява първият голям клиент. Оттам-нататък започва да се пише историята на успеха. Тайсън Тъсън и Тим Къмбс добре познават този труден и изпълнен с надежди и разочарования път. Двамата са основатели на нюйорската текстилна компания, Return Textiles за производство на тъкани по зелени технологии. Бившите съученици и страстни почитатели на активния отдих посветили 6 години на разработването на влакно от ново поколение Bionic Yarn. Създадената от тях материя се базира на полиестерно влакно, добивано от рециклирането на обикновени пластмасови бутилки, обвито в памук. „Искахме да създадем марка, която да се асоциира с високо качество – като Gore-Tex например”, разказва Къмбс. „ Но фактът, че влакното на практика се произвежда от отпадъци, беше проблем. Номерът беше да поднесем идеята така, че да се откроим”, добавя той.

Първият пробив

На думи е лесно, но на практика? Преди четири години Тъсън и Къмбс нямат нито един клиент. Затова, когато производителят на скъпи обувки Cole Haan, собственост на Nike, поръчва 2700 м Bionic Yarn по $13 за метър за нова серия чанти, начинаещите предприемачи не могат да си намерят място от радост. Само че, в рекламната кампания на Cole Haan с участието на тенисистката Мария Шарапова не се споменава и дума за Bionic Yarn и че чантите са направени от нов, екологичен материал. Новият артикул се разграбва буквално за месеци, а Тъсън и Къмбс твърде късно осъзнават, че са пропуснали отлична възможност да запознаят клиентите със своя продукт.

След като патентоват материала, през 2009 г. двамата прохождащи бизнесмени предприемат няколко опита да го популяризират. В същата година рапърът Фаръл Уилямс влага шестцифрена сума в компанията им срещу 30% акции от нея. Свежите инвестиции позволяват на Тъсън и Къмбс да наемат специалисти, които създават симпатични брошури и нов уеб-сайт с цветни схеми, изобразяващи процеса на производство на Bionic Yarn.

Втората крачка

Следващата задача, която логично следва е да се намерят влиятелни клиенти, готови да представят бранда Bionic. Подходяща за тази роля се оказала компанията Timberland, която също споделя идеята за еко материали. Тъсън и Къмбс се опитват да спечелят вниманието на компанията в продължение на година, докато най-сетне стигат до заветната среща, на която от Timberland поискали образци от влакното в 40 различни разцветки и четири варианта на дебелина.

„Това беше истински кошмар”, спомня си Къмбс. За да си набавят достатъчно суровина за изпълнение на поръчката, се наложило да вземат 200 хил. долара заем от инвеститор в зелени технологии, чието име предпочитат да запазят в тайна. Всичко приключва с хепиенд: Timberland пуска цяла серия от 80 модела боти и якета от Bionic Yarn, а маркетингът залага в популяризирането на линията на материята, като подчертава предимствата на влакното - Bionic Yarn е 30% по-здрав от брезента и съхне 30% по-бързо, гласят посланията. В рамките на маркетинговата кампания под надслов „Брезентът е изобретен наново” Timberland се съгласява да постави наименованието Bionic на специален, отделен етикет и да плати рекламните материали, показващи как се произвежда нишката.

Печалбата на Return Textiles за 2010 г. е $1,3 млн, а Тъсън и Къмбс се надяват да я утроят през настоящата благодарение на Timberland и няколко по-малки сделки - с италианския производител на спортно облекло Moncler и лондонската търговска мрежа.

„Нужни са партньори, които са готови да разкажат твоята история така, че клиентът да я разбере”, е съветът, който Тъсън отправя към други, начинаещи изобретатели.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ