Превърнете офиса в щастливо място!

Превърнете офиса в щастливо място!

Превърнете офиса си в място, където е приятно да се работи и живее! За това са нужни голям творчески заряд и съвсем мъничко риск.

Когато направихме стая за игри в нашата компания „Райз”, си мислех, че всеки ден тя ще е претъпкана с хора. Че кой може да устои на изкушението по цял ден да играе на видеоигри и джаги?! Веднъж обаче надникнах вътре и видях, че стаята е празна. След като поговорих с няколко души разбрах, че да избягаш от бюрото си, за да поиграеш на въздушен хокей, не е естествен стремеж за повечето хора.

За да им дадем лек тласък, основахме първото игрово състезание на страхотната ни AC/DC машина за пинбол. Изправи се срещу друг служител и се бий! Последният оцелял получава трофей. Подгласниците пък се сдобиват с ваучъри за подарък. Елиминираха ме още в първия кръг, но истинската ми награда беше да гледам как служителите се въодушевяват от състезанието и се отдават на малко невинни забавления по време на работния ден.

Ако нямате машина за пинбол, пак можете да вдъхновите служителите си да се позабавляват. Ето три начина да им влеете малко жажда за живот и инициативност в желанието да се чувстват добре на работното си място.

1. Отбелязвайте малките победи, а не само големите.

Повечето хора са склонни да празнуват големите крайпътни камъни като 20-годишния юбилей или многомилионния договор с клиент от списъка на „Форчън 500”. Но дори и малките, и все пак важни, победи под знамето на компанията ви трябва да бъдат признавани и празнувани. Например стажантите, които са назначени като служители на пълен работен ден в нашата компания, получават грамадни визитни картички – нещо като огромните чекове, с които се снимат победителите от лотарията. Това за нас е специален начин да признаем тяхното повишение.

Когато мениджърите и големите шефове кимват към тези малки победи, резултатът е по-големи победи, защото хората се вдъхновяват да работят колкото могат по-добре. Изградете специална инфраструктура, с чиято помощ да награждавате тези победи. Определете квоти, проследявайте прогреса на всеки служител и давайте награди за добре свършената работа. Дори с нещо толкова дребно като ваучър или голямо като безплатно пътуване.

2. Създайте места за събирания.

Облачните услуги като Dropbox създават виртуални офиси и улесняват екипите да си споделят идеи. Отношенията лице в лице обаче са незаменими. Да, можете да се обадите на партньора си през Gchat, но на един обяд могат да се случат невероятни неща за бизнеса. Накратко, хората се нуждаят от истински места, където да се срещат, когато работят, освен конферентната зала.

В „Райз” оборудвахме кафене, в което има безплатна храна и напитки, преддверие с фотьойли и стая за игри. Тези социални пространства позволяват на служителите и клиентите ни да се срещат, да кроят планове и да се забавляват заедно. Предложете на служителите си безопасни места, където да бъдат креативни, да могат да се изкажат и да експериментират.

Когато създавате тези места обаче трябва да вземете предвид мобилността. В нашия офис всеки има лаптоп и достъп до уайфай, така че всеки може да бъде мобилен и не е закотвен за бюрото си. Ако хората не могат да се движат свободно наоколо, те ще си стоят на бюрата и ще пречат на плановете ви за колаборативна среда.

3. Изненадвайте служителите си.

Един искрен знак, че ги цените, ще мотивира вашите служители и ще им каже, че ви пука за тях. За Нова година подарих на всеки свой служител един от най-яките подаръци за миналата година – iPad Mini. Той беше символ на успешната ни фискална година и показваше колко далеч е стигнала нашата агенция за дигитален маркетинг – от апартамента ми в Чикаго до сегашния ни офис от 7000 квадратни метра. От особено значение беше елементът на изненадата.

Въпреки че благодарността може да намалява с времето, стремете се да правите неочакваното – от раздаването на безплатни билети за мач до бонуси за отлично свършена работа. Ако непрекъснато изненадвате приятно служителите си, те ще наберат повече скорост и хъс, отколкото ако получават по някой дар само от време на време.

Когато хората идват на работа, те не бива да го правят с нагласата, че трябва да избутат до пет часа или до заплата. Дръжте се със служителите си като с най-добрите си клиенти. Ще видите повече задоволство по лицата им и повече игри на пинбол, когато им остане време да отдъхнат от успехите си.

Джон Морис, основател и директор на Rise Interactive – Чикагска фирма за дигитален маркетинг, за Inc.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ