Работи здраво, работи щастливо: тайната за по-продуктивни служители

Работи здраво, работи щастливо: тайната за по-продуктивни служители

Работи здраво, работи щастливо: тайната за по-продуктивни служители

Продуктивност - това не е само добре звучаща думичка, с която да украсите презентации и интервюта; тя има и огромно влияние върху дейността на компанията и нейните приходи. Колкото по-разочаровани и по-неангажирани са служителите, толкова по-малко продуктивно време влагат те в задачите си.

Проучване на Gallup установи, че 70 процента от работещите в САЩ се чувстват недостатъчно ангажирани с работните си места и това води до загуби от 550 милиарда долара за американската икономика. Множество научни изследвания също установи връзката между продуктивността и щастието на служителите. Затова Мат Щрац, основател и изпълнителен директор на компанията за човешки ресурси Namely, има своите 5 съвета, които могат да повишат продуктивността в офиса.

1. Платете им толкова, колкото заслужават

Анализът показва, че златната среда при заплащането в САЩ е между 80 000 и 100 000 долара. Работещите при такава надница са най-малко вероятни да поискат да напуснат работното си място. Разбира се, не става въпрос само за конкретни стойности, а за заплащане по достойнство. Същото проучване на Namely показва, че служителите, които се представят добре, получават средно с 35 процента повече от тези, които се представят слабо. Плащайте добре на добрите си служители и ще видите, че е доста по-вероятно те да останат с вас и след години.

2. Намалете безсмислените срещи

Само в Съединените щати всеки ден се провеждат около 11 милиона делови срещи като 37 процента от тях стартират по-късно заради закъснения, което допълнително обърква работния ритъм. Най-мрачните прогнози сочат, че заради непродуктивни срещи годишно се прахосват 37 милиарда долара. Ограничете тези глупави срещи, служителите ви ги мразят, а те ви костват и пари. Когато свиквате срещи, винаги имайте ясен дневен ред и продължителност до 30 минути.

3. Бъдете по-прозрачни

Усещането за прозрачност вътре в компанията помага на отделните служители да развият чувство за гордост и да се идентифицират с добре свършената от тях работа. В крайна сметка никой не иска да работи в компания, обвита в тайни, където не е ясно кой какво е свършил. В такава среда възникват само интриги и неразбирателства. Ясно посочете кой е отговорен за успехите, а и за провалите.

4. Предложете гъвкавост и доверие

Гъвкавото работно време е един от най-важните фактори при избора на работа. През 2014 г. повече от 10.8 милиона американци пътуват повече от час на ден към работното си място. Това отнеме време, енергия и ресурси и затова хората са готови да оценят по-гъвкавата заетост. Разрешете им да работят от вкъщи, дори само от време на време. Дайте им да разполагат с тяхното време и така ще им покажете, че им имате доверие да свършат работата.

5. Престанете да гоните съвършенството

Перфекционизмът не е добро качество, особено що се отнася до творчеството и иновации. Ноите идеи се нуждаят от време, за да придобият конкретна форма, а новите концепции не могат да бъдат съвършени. Това не означава, че не трябва да се възприемат и пробват и компанията не трябва да се страхува от малки спънки и дори провали. Създайте атмосфера на находчивост и покажете, че не е страшно да се провалиш, стига след това да се изправиш бързо на крака и да продължиш да опитваш.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ