Спасете се от бумащината
Липсата на време е основният източник на стрес. Хората са претоварени от неспиращия поток на документи на бюрата си и имейлите, които нахлуват в пощите им, пише Мира Уайт за Management issues.
Един начин за преодоляване на тази умора и бумащина е да намалите документите, създадени на компютър. Ето три въпрос, на които да отговорите преди да ударите върху клавиатурата, за да създадете нов документ.
Необходим ли е наистина този документ? Има нещо привлекателно в това да щракате върху клавишите, пишейки поредния доклад, отчет или документ. Въпросът, на който трябва да си отговорите, е с какво това ще допринесе за вашата кариера. Трябва ли да отделите 4 часа, за да подредите тези данни и да ги изпратите на шефа, вместо да ги обсъдите лице в лице за 30 минути?
Трябва ли този документ да бъде шедьовър? Има безброй начини да създадете документ с великолепни цветове, снимки и специално форматиране. Допълнителните функции отнемат много време. Запитайте се дали читателите ще бъдат впечатлени от това. Ще спечелите ли вие точки за кариерно развитие или документът просто ще свърши в една папка, която никой не отваря? Ще бъде ли подробно прочетен или ще бъде разгледан за 30 секунди?
Необходима ли е тази информация? Компютрите позволяват лесно да съберете информация от другите. В резултат на редица проучвания и формуляри, които получаваме, дължината на подготвяните от нас документи нараства главоломно. Помислете дали не може да я синтезирате - това винаги помага за по-лесното възприемане.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.