Стратегия от пет стъпки за успешно намиране на работа

Стратегия от пет стъпки за успешно намиране на работа

Силната професионална мрежа е най-добрият начин да намерите нови възможности за работа. Това също е добър начин да тествате вашата лична стратегия. Ще говорите с десетки - може би стотици хора.

Звучи лесно. След като имате контактите, един голям удар трябва да свърши работа, нали? Няма начин. Непланираната работа е път към пропуснатите възможности. Използването на професионалната мрежа по внимателно планиран и обмислен начин дава по-добри резултати.

Предприемете стратегически подход. Направете различни видове контакти в правилното време и в правилната последователност. Не се опитвайте да направите всичко наведнъж. Тук са пет стъпки, с които да направите вашето търсене по-продуктивно:

1. Потърсете помощ. Може да имате вътрешни задръжки да напишете електронна поща или да вдигнете телефона. Може да ви бъде неприятно да се обърнете към някой с молба за помощ. Или може да изчаквате перфектното време преди да се обърнете към тези хора. Ако това сте вие, ще бъдете изненадани да откриете, че е минал месец и все още не сте предприели нищо. Всичко ще отнеме повече време, отколкото предполагате. Заетите хора ще трябва да ви вмъкнат в графика си. Така че колкото по-скоро се свържете с тях, толкова по-добре за вас.

2. Започнете с хората, които ви познават най-добре. Естествено е да започнете с близки приятели и колеги. Те са в основата на вашата професионална мрежа. С тях най-лесно може да се срещнете. Разговорът с близки познати също има смисъл. Самото начало ще бъде изпитание за вашето лично стойностно положение. Ще е нужно да проведете проучвателни разговори с хора, които знаят нещо за вас. Те ще са основата за предложенията за работа, които ще получите и ще ви дадат евентуално идеи, които смята подходящи за вас. Те могат да ви насочат и към други хора, към които да се обърнете.

3. Потърсете по-широка мрежа. С развитието на вашия план, все повече ще се ориентирате във вярната посока. Сега е моментът да се видите с хора, с които не се познавате много добре, а също и с тези хората, които сте срещали дори веднъж. Тук е моментът да помислиге за всички хора в профила ви в социалната мрежа. Като публикувате какво търсите във Facebook или LinkedIn съобщението ви достига до 300 души или дори повече.

4. Определете дали да започне с по-висок или по-нисък приоритет относно работата. Тъй като търсенето на работа е трудно, хората понякога се надяват да направят възможно най-малко, но все пак да намерят перфектната нова работа. Те започват с възможностите, които смятат, че те биха искали най-много. Това невинаги е правилният отговор и със сигурност е глупаво, ако имаме голяма необходимост от работа.

5. Изградете последователност на срещите. В идеалния случай, ще имате две или повече възможности за работа, които да разгледате. Вие ще бъдете в състояние да ги сравните и да определите кое ще е най-добре. Дайти си достатъчно време, за да получите най-добрите предложения и да може да приемете най-доброто от тях.

Бил Барнет за Harvard Business Review

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Главнокомандващият Въоръжените сили на Украйна: Русия изпраща по 9000 допълнителни войници на месец
Австралия препоръчва ефективен метод за намаляване на консумацията на алкохол
Производител на дрехи отчете скок на акциите си след като Тръмп похвали спорна реклама на джинси
На днешната дата, 6 август. Преображение Господне
Истинската причина за прегаряне, за която никой не говори
Как да бъдем по-ефективни в решаването на конфликти в работата?
Türkiye: Президентът Ердоган ще посети Киев в близките дни по покана на Зеленски
Светът отбелязва 80 години от от атомната бомбардировка на Хирошима, докато световните сили все още си разменят ядрени заплахи