Стратегия от пет стъпки за успешно намиране на работа
Силната професионална мрежа е най-добрият начин да намерите нови възможности за работа. Това също е добър начин да тествате вашата лична стратегия. Ще говорите с десетки - може би стотици хора.
Звучи лесно. След като имате контактите, един голям удар трябва да свърши работа, нали? Няма начин. Непланираната работа е път към пропуснатите възможности. Използването на професионалната мрежа по внимателно планиран и обмислен начин дава по-добри резултати.
Предприемете стратегически подход. Направете различни видове контакти в правилното време и в правилната последователност. Не се опитвайте да направите всичко наведнъж. Тук са пет стъпки, с които да направите вашето търсене по-продуктивно:
1. Потърсете помощ. Може да имате вътрешни задръжки да напишете електронна поща или да вдигнете телефона. Може да ви бъде неприятно да се обърнете към някой с молба за помощ. Или може да изчаквате перфектното време преди да се обърнете към тези хора. Ако това сте вие, ще бъдете изненадани да откриете, че е минал месец и все още не сте предприели нищо. Всичко ще отнеме повече време, отколкото предполагате. Заетите хора ще трябва да ви вмъкнат в графика си. Така че колкото по-скоро се свържете с тях, толкова по-добре за вас.
2. Започнете с хората, които ви познават най-добре. Естествено е да започнете с близки приятели и колеги. Те са в основата на вашата професионална мрежа. С тях най-лесно може да се срещнете. Разговорът с близки познати също има смисъл. Самото начало ще бъде изпитание за вашето лично стойностно положение. Ще е нужно да проведете проучвателни разговори с хора, които знаят нещо за вас. Те ще са основата за предложенията за работа, които ще получите и ще ви дадат евентуално идеи, които смята подходящи за вас. Те могат да ви насочат и към други хора, към които да се обърнете.
3. Потърсете по-широка мрежа. С развитието на вашия план, все повече ще се ориентирате във вярната посока. Сега е моментът да се видите с хора, с които не се познавате много добре, а също и с тези хората, които сте срещали дори веднъж. Тук е моментът да помислиге за всички хора в профила ви в социалната мрежа. Като публикувате какво търсите във Facebook или LinkedIn съобщението ви достига до 300 души или дори повече.
4. Определете дали да започне с по-висок или по-нисък приоритет относно работата. Тъй като търсенето на работа е трудно, хората понякога се надяват да направят възможно най-малко, но все пак да намерят перфектната нова работа. Те започват с възможностите, които смятат, че те биха искали най-много. Това невинаги е правилният отговор и със сигурност е глупаво, ако имаме голяма необходимост от работа.
5. Изградете последователност на срещите. В идеалния случай, ще имате две или повече възможности за работа, които да разгледате. Вие ще бъдете в състояние да ги сравните и да определите кое ще е най-добре. Дайти си достатъчно време, за да получите най-добрите предложения и да може да приемете най-доброто от тях.
Бил Барнет за Harvard Business Review
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.