Лошите навици в бизнес ежедневието
Всеки ден четем списъци с нещата, които трябва да правим, за да сме добри, успешни, позитивни.
Това е различен списък. Той съдържа нещата, които не трябва да вършим. Отнася се до мениджърите, но изброените в него навици могат да навредят на всеки. Изброява 8 често срещани неправилни постъпки в работното ежедневие.
Те са:
1. Проверяването на мобилния телефон, докато разговаряме с някого. Всеки от нас го е правил. Някои дори са играли сцената „Това твоят телефон ли беше? Или може би моят?“. Вероятно няма нужда да се отбелязва, но все пак: това действие е признак на неуважение към събеседника. Ако искате да станете човек, който възможно повече хора обичат и уважават, трябва да го прекратите.
2. Мултитаскингът по време на среща. Най-лесният начин да бъдете най-умният човек в стаята е като бъдете човекът, който отделя най-голямо внимание на случващото се в нея. Ще се учудите колко много ще научите както за темата на разговора, така и за участниците в него, ако спрете да се занимавате с още няколко неща едновременно. Мултитаскингът ни пречи да виждаме привидно скрити отношения и проблеми в дневния ред. Да съзираме важни възможности. Да градим връзки.
3. Мисленето за хора, които не ги е грижа за нас. Някои от хората, които виждаме в медиите, познатите, за чиито постижения чуваме, могат трайно да се заселят в претъпканата вселена на съзнанието ни и да окупират мисълта ни, измествайки доста по-важни неща. При това става дума за лица, които не ги е грижа за нас, а понякога и за такива, които не подозират за съществуването ни. Не позволявайте тези измислени герои, които нямат директен ефект върху живота ви, да превземат вниманието ви. Не го заслужават.
4. Използването на множество канали за уведомяване. Всъщност нямате нужда от sms, когато получите имейл. Както и от знак, че са ви писали в Twitter. Въобще не се нуждаете от всичко, което се появява, за да ви информира допълнително (и излишно) от екрана на телефона ви или в компютъра. Ако нещо е достатъчно важно, вие ще го сторите и ще разберете за него без допълнителни настройки за известия.
5. Позволяването на миналото да диктува бъдещето. Грешките са ценни. Учете се от тях. Но оставете случилото се в миналото. Лесно е да се каже? Всичко зависи от настройката на ума и гледната точка. Когато объркаме нещо, то може да бъде използвано като възможност да научим нещо, което не знаем за себе си. Когато нещо се обърка с друг човек, то може да е шанс да бъдем добри, прощаващи и разбиращи. Миналото е само тренинг. То има информативна цел, не и ръководна.
6. Твърде дългото изчакване, докато се уверим напълно, че ще успеем. Човек никога не може да бъде 100% сигурен, че плановете му ще се увенчаят с успех. Но винаги може да бъде уверен, че ще даде всичко от себе си проектът му да се осъществи.
7. Говоренето за друг в негово отсъствие. То не е достойно. В противоречие е с високия авторитет, който всеки ръководител, бизнес лидер или експерт трябва да поддържа. Спестете си времето за продуктивни разговори. Ще свършите много повече и ще спечелите уважение.
8. Отговорът „да“, когато всъщност имаме предвид „не“. Да откажеш предложение на колеги, клиенти и приятели може да бъде много трудно. Но рядко заместването на отказ с утвърдителен отговор води до желания резултат. Повечето хора накрая разбират истинската ви реакция и какво мислите. Когато сме честни и отказваме, се чувстваме зле известно време. В другия случай не сме в мир със себе си по-дълго. Докато направим това, което е трябвало да сторим още в началото: да откажем.
По материали на OpenForum
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.