Формалността в бизнеса губи своята сила

Формалността в бизнеса губи своята сила

Бизнеса традиционно е доста формална сфера на живота. Изпращане на писма със специфични поздрави, които не бихте използвали за близките си, костюми, специфични маниери.

Но има едно ново поколение от технологични компании, което "счупи" формалността - просто помислете за Марк Зукерберг. Това ли е по-добрият модел? И има ли място за формалност във вашия малък бизнес?

Много хора са абсолютно развълнувани за ерозията на формалността в бизнес културата, пише Джесика Стилман за Inc.com. Формалността е като вирус, който заразява производствената тъкан на организацията. Симптомите са скованост, задух и липса на гъвкавост. Кога за последен път чухте програмист или дизайнер да носят костюм на работа? Формалност е повече от начина на обличане, разбира се. Тя инфектира начина, по който хората говорят, пишат и си взаимодействат. Тя преминава през всички ръбове на индивидуалността. С други думи, всичко е въпрос на поза, не на производителност.

И след като имате предвид всичко това има малка вероятност да привлечете най-добрите и най-креативни умове да работят за вас. Но ако формалността няма място в бизнеса защо е възникнала тя и как е оцеляла толкова дълго?

Разбира се радикалните иновации и формалността изглеждат като естествени врагове, но може формалността да има своите приложения в бизнеса. Той обаче се променя. Стените в него стават прозрачни, пространствата отворени. Хората имат повече възможност да взаимодействат с околните, да опознаят колегите си. Те все повече изразяват своята индивидуалност чрез своите технологии, чрез своите дрехи, чрез поведението си. Формалносстта губи своята сила. Тя е считана за оковите на миналото. Тя насърчава работата в стандартна и рутинна среда, която не е полезва за креативността и иновациите. В ерата, която живеем компаниите печелят от идеи повече отвсякога.

Ако искате да насърчавате културата на споделяне на идеи ще трябва да забравите стандартното отношение, стереотипното облекло и прецизния график на работа. Новите продукти, които ще завладеят пазара няма да се родят по този начин. Те се раждат на места, където виреят свободните умове, които имат вдъхновение да създават нови неща, имат свободата да експериментират. Те го правят не за да се докажат на шефа, а за да се докажат на себи си, заради предизвикателството да създадат нещо ново, нещо различно, което може да завладее света.

Тенденциите се променят, бизнеса също!

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ