Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Китай се озова в дефлация на фона на слабото икономическо възстановяване

Дефлационният натиск в Китай се влоши през октомври, като потребителските цени отново се понижиха за втори от последните три месеца, а спадът на производствените разходи се задълбочи, засилвайки очакванията, че втората по сила световна икономика се нуждае от повече стимули в подкрепа на растежа.
Потребителските цени (индекса CPI) се понижиха през октомври с 0,2% спрямо септември, като от юни насам в Китай има дефлация или ценова стагнация, показват данни на Националното статистическо бюро на Китай, цитирани от БНР. В същото време производствените цени се понижиха през октомври с 2,6% спрямо септември, спадайки за 13-и пореден месец.
Данните предполагат, че множеството стимулиращи мерки от страна на властите в Пекин не са направили много в подкрепа на общите разходи.
Китай се бори упорито с ниските цени през по-голямата част от тази година. Потребителските цени спаднаха под нулата през юли и оттогава насам се колебаят на ръба на дефлацията на годишна база, подкопавайки прогнозата на Китайската народна банка от август, че цените ще се възстановят след тежкия период през лятото.
В съчетание с продължаващия спад на производствени разходи (цени на производител), това води до призиви за по-голяма държавна подкрепа за противодействие на дефлационния натиск.
Ниската инфлация е една от основните причини, цитирани от икономисти, които твърдят, че икономиката на Китай расте под потенциала си и се нуждае от повече монетарни и фискални стимули, отбелязва агенция Блумбърг.
През последните месеци Пекин засили монетарното и фискалното облекчаване, като например намаляване на лихвените проценти и размера на парите, които банките трябва да държат като резерв, както и емитирането на допълнителни държавни облигации.
Темпът на инфлация в Китай е нисък през тази година поради вътрешни фактори като спад в жилищния сектор и слабо доверие на потребителите, както и международни фактори, включително понижаване на глобалните цени на суровините от миналогодишните върхове и слабо търсене на китайски стоки, водещи до спад на износа.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Планината на седемте цвята: Перуанската звезда на Instagram
Любопитно |Компанията на Уорън Бъфет купува за 10 млрд. долара нефтения бизнес на Occidental Petroleum
Компании |Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство
Икономика | Advertorial |Политическите коментари на идеята на Борисов за закриване на ДАИ
Политика |САЩ разрешиха на южнокорейски компании да използват визи B-1 за инвестиционни проекти
Свят |Бойко Борисов предлага да се закрие ДАИ
Политика |България започва нов сондаж за природен газ в Черно море
Политика |Обратно изтичане на мозъци: 85 известни учени от САЩ са се преместили на работа в Китай от 2024 г.
Свят |От 8 октомври ще санкционират търговците, които вдигат цените необосновано
България |Зеленски: Положението в Запорожката АЕЦ е критично
Свят |Нови директиви пред генералите: Военни сили за бързо реагиране ще потушават граждански безредици в САЩ
Свят |Едно от пет работни места в туризма ще останат незаети в Европа през следващото десетилетие
Свят |Федералното правителството на САЩ спря работа
Политика |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.