Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Кое поколение има най-голяма покупателна способност в световен мащаб?
Макар че по-възрастните поколения контролират най-големия дял от глобалните разходи днес, поколението Z е напът да се превърне в най-бързо растящата сила в глобалните разходи през следващото десетилетие.
От сайта VisualCapitalist са изготвили инфографика, която визуализира глобалната покупателна способност на всяко поколение (поколението Алфа, поколението Z, милениълите, поколението X, бейби бумърите и тихото поколение) през 2024 г., заедно с дела на всяко поколение от общото глобално население.
Данните идват от доклада Spend Z на NielsenIQ и World Data Lab, а резултатите са в щатски долари.
Както се вижда от инфографиката, по-старите поколения, включително поколението X, бейби бумърите и тихото поколение имат по-голям дял от глобалните разходи в сравнение с техния дял от населението.
Поколението X държи най-големия дял от глобалната покупателна способност от 23,5%, въпреки че представлява само 18,3% от световното население. В САЩ поколението X е имало среден годишен разход от 83 357 долара през 2021 г. – най-високият от всички поколения.
Милениалите следват плътно след тях с 22,5% от покупателната способност, като същевременно представляват 22,9% от населението. Бейби бумърите отговарят за 20,8% от покупателната способност със само 12,1% от населението
Поколението Z отговаря за 17,1% от покупателната способност, като то е най-многобройното в световен мащаб – 24,6% от населението.
Според NielsenIQ и World Data Lab т.нар. „зумъри“ бързо наваксват. Докладът предвижда, че поколението Z ще види най-бързия ръст на покупателната способност през следващите 10 години. Очаква се това поколение да добави почти $9 трилиона разходи в световен мащаб до 2034 г., повече от всяко друго поколение.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.