Променяме се заедно с клиентите

Променяме се заедно с клиентите

Никола Бакалов, главен изпълнителен директор и председател на УС на Fibank: Ние сме единствената банка в България, която предлага пълната гама мобилни разплащания ApplePay, Google Pay, GarminPay и Fitbit

В последните години използването на дигиталните услуги бележи огромен ръст. Бързият достъп до информация, както и закупуването на стоки и услуги онлайн, са вече част от ежедневието ни. Това води и до необходимост да управляваме парите си отвсякъде.

Възможностите за онлайн банкиране не изостават от очакванията на клиентите, като се развиват с голяма скорост. Делът на активните дигитални банкови клиенти се увеличава много бързо. Използвайки активното онлайн банкиране, клиентите могат да откриват и закриват разплащателни сметки и депозити, да извършват преводи в национална и чуждестранна валута, да осъществяват комунални плащания, както и покупко-продажба на валута. Стремежът на банките да предоставят онлайн всичко, от което клиентът има нужда, все още продължава и непрекъснато набира скорост.

Клиентите на Първа инвестиционна банка са първите, които можеха да се възползват от предимствата на Open Banking – разработено на основата на възможностите, предоставени от регламента PSD2 на ЕС, която влезе в сила през 2019 г. Тази функционалност налага тенденцията за предоставяне на множество дигитални услуги, които на този етап са по-трудно приложими в банковите офиси.

Потребителите променят услугите

Каталогът от продукти и услуги на банките се увеличава с бързи темпове, за да отговори на нуждите на потребителите. Съвременните потребители обаче до някаква степен очакват да получат бърз достъп до всичко, от което имат нужда, и всичко това, събрано на едно място – в една платформа, в един сайт, в едно приложение.

За да отговорят на нуждите на клиентите си, банките дори създават продукти, които се предлагат само дигитално. Например виртуалната карта – иновативен продукт, който естествено застава в продуктовия каталог на Fibank. Тя се издава в момента и може да се използва веднага.

Първа инвестиционна банка е една от банките, които предлага този уникален продукт през мобилното си приложение. Виртуалната карта предоставя на клиента възможността да се разплаща онлайн веднага след като изпрати заявката и получи картата в приложението. Вече не е необходимо да изчаква физическото получаване на пластика, било то в офис на банката или чрез куриер, което би отнело няколко дни. Сега клиентът може да спести време и да направи покупката си веднага.

С виртуалната карта може да се извършват безконтактни плащания навсякъде в търговските обекти, да пазарувате в интернет, теглите и внасяте пари на банкомат, позволяващ безконтактни операции.

Плащане за секунди

Тенденциите са развитието на дигиталните канали да продължава със същите бързи темпове и да предоставя бърз и лесен достъп до всяка банкова услуга, а защо не и до небанковите продукти и услуги. До скоро нареждането на превод към сметка в друга банка отнемаше няколко часа. Това водеше до забавяне и затруднение на потребителите. От началото на 2022 г. нареждането на превод към сметки в други банки вече може да се случва веднага. Fibank предлага възможност да извършвате и получавате незабавни плащания в левове по Програма Blink, като от края на май 2022 г. банката работи 24/7/365.

Fibank е лидер в дигитални решения

Пандемията беше катализатор на дигитализацията в България. Първа инвестиционна банка бe сред първите, започнали да разработват и предлагат дигитални финансови решения. Fibank е единствената банка в България, която предлага на клиентите си пълната гама мобилни разплащания: ApplePay, Google Pay, GarminPay и Fitbit. В допълнение предлагаме изцяло онлайн процес за консултиране, подаване на документи, разглеждане, одобряване, подписване на договор и усвояване на потребителски кредит. Дигиталното изживяване вече е част от ежедневието ни, като важни са функционалностите и възможностите, които се предлагат в дигитална среда.

Предимството на Fibank пред изцяло дигиталните банки е добре развитата клонова мрежа в цялата страна, в която клиентите на банката освен традиционните операции могат да получат и съвети, насоки и адекватна консултация относно инвестиции във финансови инструменти или дългосрочни продукти като жилищен и потребителски кредит.

Изкуственият интелект – конкурентно предимство

Новите тенденции в банковия сектор и логичното следствие от дигиталната трансформация през последните години позволяват на банките да стартират проекти за използването на изкуствен интелект за подобряване на клиентското обслужване и намиране на по-добър начин за разрешаване на техните желания и нужди. Анализирането на клиентското поведение и личното финансово управление на средствата на клиентите се превръщат в конкурентно предимство. С развиването на дигитални решения в реално време банките могат да предложат на клиентите точно това, от което имат нужда, и то изцяло онлайн. Взаимодействието на потребителите с онлайн каналите е необходимо и търсено, защото така клиентите получават много по-бързо и удобно необходимата им информация.

Изненадващо е, че цяло ново поколение предпочита комуникацията и решенията по всички казуси, касаещи банковия сектор, да се осъществяват изцяло онлайн и това ни прави нетърпеливи, за да разберем какви ще са новите услуги, които ще бъдат стартирани първо дигитално.

Текстът е публикуван в бр. 6/22 на сп. "Мениджър"

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ