20 години "Булстрад Живот Виена Иншурънс Груп"

20 години Булстрад Живот Виена Иншурънс Груп

20 години "Булстрад Живот Виена Иншурънс Груп"

Госпожо Несторова, кое за 20 години се отличи като конкурентно предимство на "Булстрад Живот Виена Иншурънс Груп"?

Онова, което ни отличава, е екипът на компанията. Един много стабилен, активен, упорит, предприемчив и иновативен екип, с който вече 20 години целенасочено и настойчиво се стремим чрез професионални животозастрахователни решения да направим настоящето на клиентите ни по-стабилно, а бъдещето им - по-сигурно и достойно. Ключовото ни предимство са хората - "лицата" на "БУЛСТРАД ЖИВОТ" - професионалните застрахователни консултанти и нашите експерти, които влагат ежедневни усилия в популяризирането на каузата на животозастраховането и създаването на иновативни решения, които да отговарят в най-голяма степен на нуждите на клиентите ни от финансова и застрахователна защита.

Каква е застрахователната култура на българина в сравнение с другите европейски държави?

Хората много трудно се изправят лице в лице със собствената си крехкост и чупливост. Затова имат нужда от нас - професионалните застрахователни консултанти, които да им помогнат да осмислят полицата "Живот". А тя всъщност е една гаранция, че плановете им, стандартът им на живот и бъдещето на близките им може да бъдат финансово защитени. Различното у нас в сравнение с другите европейски държави е предимно в културата на застраховане. Пазарът все още се доминира от автомобилното застраховане поради, общо взето, задължителния му характер. И така колата се оказва с предимство пред живота, здравето и дома. Но това, че в България делът на приходите от застраховки "Живот" от брутния вътрешен продукт е от най-ниските в Европа, разкрива и огромния потенциал за развитие на животозастраховането. Това се потвърждава и от стабилния ръст на застраховките "Живот" през последните години. Този сегмент, както и сегментът на здравното застраховане са най-бързо нарастващите независимо от ниските доходи и бавните темпове на икономиката като цяло.

Колко дълго ще продължи растежът на застрахователния пазар?

Устойчивият ръст на животозастраховането е резултат от усилията, които всички компании полагат за разясняване на предимствата и ползите на застраховката "Живот" като уникален инструмент за спестяване и защита, който може да се използва както за управление и диверсифициране на личния риск, така и за планиране на доходи за бъдещ период. Тази тенденция неизбежно ще продължи, защото имаме да извървим дълъг път, за да достигнем степента на застрахователно проникване и застрахователна плътност, които са характерни за страните от Европейския съюз. Няма пречка това да се случи, разбира се, при нарастване на доходите. Стига политическата, икономическата и социалната среда да го позволят.

Кой в семейството най-често взема решение за застраховка "Живот"?

Някои колеги се шегуват, че решението се взема от партньора на онзи, който я прави. Но истината е, че обикновено това е лично решение от поверителен характер. Застраховката "Живот" е със статут на завещание и позволява разпределение на средствата по неоспорим и несеквестируем начин. Що се отнася до цената, тя е напълно достъпна. В зависимост от нивото на защита и набора от покрития може да е дори на стойността на едно кафе на ден. Съществуват два основни типа продукти - рискови и спестовни. Рисковите са краткосрочни или срочни, а в случаите, когато говорим за застраховки за кредитополучатели - с дължината на кредита. Този тип застраховки са онзи буфер, който защитава семейството и му позволява да продължи напред, запазвайки дома и достойнството си. За разлика от тях спестовните полици "Живот" са с дълъг хоризонт - от 5 до 25-30 години. Техният фокус е в обезпечаването на допълнителни средства в подкрепа на дългосрочните планове на застрахования и хората, зависими от него. Към тях може да бъдат добавяни и сериозен набор от допълнителни покрития за здравна защита, включително за животозастрашаващи заболявания или допълнителна защита за децата.

Какво е търсенето на здравните застраховки?

Най-търсени от индивидуалните клиенти са дългосрочните спестовни застраховки "Живот" с допълнителни покрития. Но с най-бързо нарастваща популярност през последните години са здравните застраховки. Те се сключват най-вече от работодатели като допълнителна грижа и стимул за техните служители и семействата им. Общо взето, българите са със затруднен достъп до здравеопазване. Хората не знаят къде да отидат, към какъв специалист да се обърнат, как да стигнат до него. Налага се чакане, направления не достигат, информацията се търси на принципа "на ухо". Нашата здравна застраховка решава точно този проблем - осигурява не само средства, но и бърз и навременен достъп до отлични специалисти, своевременна информация и удобство, без плащания на ръка и в брой. Честно казано, не мога да си представя как се справят хората, които нямат такава застраховка, когато им се наложи да търсят здравна грижа.

Подобрява ли се качеството на застрахователните продукти?

И продуктите, и услугите на сектора се развиват постоянно. Вярвам, че най-добрият регулатор и мотиватор за това е самият пазар като такъв и нашите клиенти. Макар в основата си застраховките "Живот" да имат сходни покрития, разликите са големи - във възможността тези покрития да се комбинират гъвкаво, за да отговорят в най-голяма степен на нуждите на клиента; в самото обслужване - особено в здравното застраховане, където подходът, скоростта и професионализмът са всичко. Добавената стойност, която компанията дава от себе си във всеки контакт с клиента - нейният уникален отпечатък - професионализмът на служителите, опитът, международното ноу-хау, стабилността, коректността - ето това е в основата на доверието. Нашият пазар е и силно регулиран - всички лицензирани животозастрахователни компании подлежат на постоянен контрол от страна на Комисията за финансов надзор. В момента предстои актуализация на Кодекса за застраховане, при което той ще отрази най-актуалните европейски регулации, включително и Директивата за платежоспособност ІІ, която трябва да влезе в сила от началото на 2016 година.

Коя е социалната кауза, на която сте посветили 2015 година?

Фокусът ни продължава да бъде насочен към подпомагане на деца и младежи в неравностойно положение - кауза, приоритетна и за "Виена Иншурънс Груп". В края на 2014 г. поехме още един ангажимент в тази посока - по случай 20-годишния юбилей на дружеството "БУЛСТРАД ЖИВОТ" дари 20 хил. лв. за спасяването на бебета и дечица от изоставяне, а също и за осигуряване на приемна грижа за деца в нужда. Сумата, която даряваме конкретно за тази кауза, се обезпечава благодарение на наградата на д-р Гюнтер Гайер за социално съзнание, която основният акционер на "Виена Иншурънс Груп" - "Винер Щетише Ферзихерунгсферайн",присъди на ЗАД "БУЛСТРАД ЖИВОТ ВИЕНА ИНШУРЪНС ГРУП" за социалната ни ангажираност.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ