Връзката с клиентите – особено важна през тази година

Връзката с клиентите – особено важна през тази година

Наскоро получих e-mail от колегата Джон Джантч от "Duct Tape Marketing", който ме питаше какви според мен ще са ключовите тенденции в малкия бизнес, които ще задвижат продажбите през тази година.

Отговорих му: „2011 г. ще бъде годината, в която малкият бизнес ще разпознае по-добре поведението на потребителите и така ще може да им продава по-ефективно; рекламирането вече не е достатъчно, за да се разбере търсенето на клиентите.“

Добре, трябва да призная, че това не беше първата ми идея за отговор. Първоначално се сетих за социалните мрежи, но колкото повече мислех за тях, толкова повече се убеждавах, че и в сайтовете за социална комуникация е залегнала маркетинг идеята за разбирането на потребителите.

Според мен, вече няма да е достатъчно само да се рекламира. Все по-важно ще става компаниите да разбират защо клиентите избират точно това и как продуктът или услугата се вписва в бита им и в представата им за себе си.

Как да се заздрави връзката между клиентите и бизнеса в следващите месеци? Има няколко начина.

Бизнесът може да отделя повече време, за да се вслушва в хората и да идентифицира нуждите им. След това, да презентира продуктите си подчертавайки, че те отговарят на нуждите им. Без излишен маркетинг, само чрез продажба на това, което се търси!

Компаниите трябва да застават твърдо зад продуктите и услугите си, като открито защитават качествата им. И да създават по-дълбока емоционална връзка с клиентите, защото емоцията в избора на покупките става все по-определяща в този избор. Влагайки в репутацията на марката и в позиционирането й в социалната среда, бизнесът ще печели все повече.

Лаура Люк за електронното издание с рекламни и търговски съвети MarketingAbout.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

„Гугъл“ и „Епъл“ предупреждават служители с работни визи да избягват пътувания в чужбина
Шести блок на АЕЦ „Козлодуй“ ще бъде спрян ден по-рано от планираното
Ето защо директната поща заслужава да е част от маркетинговата ви стратегия
САЩ задържаха още един петролен танкер край Венецуела
Ценовият индекс на храните в България продължава да расте, сочат данни на ДКСБТ
Главният изпълнителен директор на „Стелантис“ критикува ревизирания климатичен план на ЕС
Времето: Посрещаме астрономическата зима със слънце на запад и дъжд на изток
Епизодите на „екстремно топене“ ускоряват загубата на лед в Арктика