Starbucks ще продаде мажоритарен дял от бизнеса си в Китай на Boyu Capital

Starbucks ще продаде мажоритарен дял от бизнеса си в Китай на Boyu Capital

Starbucks се съгласи да продаде мажоритарен дял от бизнеса си в Китай на групата за частни капиталови инвестиции Boyu Capital, за да сформира съвместно предприятие на стойност 4 милиарда долара, като целта е да удвои броя на кафенетата си в страната, пише Financial Times.

Веригата кафенета заяви в понеделник, че базираната в Хонконг Boyu ще държи до 60% дял в 8000-те заведения в Китай, докато Starbucks ще има 40% дял и ще продължи да притежава марката Starbucks.

Американската компания ще лицензира марката и интелектуалната собственост на новото съвместно предприятие, съобщиха от компанията. Starbucks от месеци проучва инвеститори, за да продаде дял в китайския бизнес, вторият по големина след американския с 3 милиарда долара нетни приходи през фискалната 2024 година.

След като "пристигна" в континентален Китай през 1999 г., бързото разрастване на Starbucks помогна за въвеждането на кафе културата в страната. Но бизнесът се забави напоследък на фона на блокадите по време на пандемията, икономическия спад и възхода на по-достъпни местни конкуренти. По-силната конкуренция накара Starbucks да намали цените на някои напитки миналото лято.

След като оцени офертите на петима участници миналия месец, Boyu и базираната в САЩ частна инвестиционна група Carlyle се очертаха като водещи претенденти, съобщи Financial Times миналия месец. Starbucks заяви, че общата стойност на бизнеса ѝ с търговия на дребно в Китай ще бъде над 13 милиарда долара, което включва постъпленията от продажбата на Boyu, стойността на запазения дял в съвместното им предприятие и бъдещата стойност на лицензионните плащания.

Starbucks се стреми да разшири дейността си до 20 000 обекта в Китай - брой, който би надхвърлил настоящия брой обекти в Северна Америка. Брайън Никол, главен изпълнителен директор на Starbucks, каза: „Задълбочените познания и опит на Boyu за местните условия ще помогнат за ускоряване на растежа ни в Китай, особено с разширяването ни в по-малки градове и нови региони. Намерихме партньор, който споделя нашия ангажимент за отлично партньорско изживяване и обслужване на клиентите от световна класа.“

Starbucks заяви, че Boyu ще придобие дела си в предприятието „въз основа на стойност на предприятието без парични средства и дългове от приблизително 4 милиарда долара“.

Сред другите инвеститори, подали оферти за дял в китайския бизнес, бяха HongShan Capital Group на Нийл Шен, Primavera Capital и FountainVest, съобщава FT. След рязък спад в продажбите по-рано тази година, китайският бизнес на Starbucks напоследък се стабилизира. Продажбите в сравними обекти се увеличиха с 2% на годишна база през тримесечието, което приключи през септември, като 9% увеличение на транзакциите беше частично компенсирано от 7% спад в средната похарчена сума.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Дина Темелкова е Мениджър на годината 2025
На днешната дата, 11 ноември. Започват „Вълчите празници”, имен ден празнуват Мина, Минчо, Виктор, Виктория
Учени откриха бактерии, които ядат пластмаса в океана
За последно: Милиардерът Уорън Бъфет ще дари 1,35 млрд. долара за благотворителност, преди да се оттегли
София влиза за първи път в престижна класация на PwC за европейските имотни пазари
Сирия се присъединява към водената от САЩ коалиция срещу „Ислямска държава“
Италианската кухня може да стане част от световното културно наследство на ЮНЕСКО
Европейската комисия изплаща на България 438,6 млн. евро по плана за възстановяване