Tesco напуска японския пазар

Tesco напуска японския пазар

Tesco обяви, че възнамерява да продаде бизнеса си в Япония, след осем години опити да пробие на местния пазар, предава BBC.

Фирмата е собственик на 129 малки магазина в по-големите квартали на Токио, половината от които са печеливши. "Стигнахме до заключението, че не можем да изградим достатъчно мащабен бизнес", каза главният изпълнителен директор на компанията Филип Кларк. Япония е най-малкият пазар от общо 13-те пазара, на които оперира международната компания Tesco. Според анализатори решението ще пренасочи вниманието към губещите бизнеси на фирмата в САЩ.

Tesco, за първи път стъпи на японския пазар през 2003 г. с придобиването на мрежата от магазини C2, която притежава 78 обекта.

Въпреки разширяването на нейната верига, фирмата се изправи пред постоянни загуби. Компанията се изправи пред ново предизвикателство след като през февруари - преди земетресението - продажбите в Япония паднаха с 8,1% спрямо година по-рано.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Financial Times: Мошеници доказват с AI „автентичност“ на произведения на изкуството през застрахователи
Типове поведение, които обезсмислят титлата „лидер“
Дания недоволства от избора на Тръмп на пратеник, подкрепящ американския суверенитет над Гренландия
На днешната дата, 23 декември. Рождениците днес
Президентът на Финландия пред Fox News: Остават най-трудните 5% до постигането на мирно споразумение за Украйна
Япония се готви да възобнови дейността на най-голямата атомна електроцентрала в света близо 15 години след Фукушима
Цитат на деня
Кирил Петков покани генералния секретар на НАТО да посети България