Потребителските нагласи в ЕС се подобряват през декември

Потребителските нагласи в ЕС се подобряват през декември

Потребителските нагласи в ЕС и в частност в еврозоната се подобриха през декември, нараствайки за трети пореден месец от новите исторически дъна, достигнати през юли. Това става на фона на известното облекчаване на енергийна криза и нейното отражение върху европейската икономика и инфлация. Това показват предварителни резултати от последно проучване на Европейската комисия.

Индексът на потребителското доверие в еврозоната се е повишил през декември с 1,7 пункта до -22,2 пункта от -23,9 пункта през ноември.

Аналогичният индекс на потребителските нагласи в рамките на целия Европейския съюз пък се повиши през декември с 1,4 пункта до -24,4 пункта от -25,8 пункта през ноември.

И двата индекса удариха през юли рекордни дъна, откакто Европейската комисия разполага с тези данни от 1985 г. насам, подминавайки предишните дъна, достигнати в началото на коронавирусната пандемия.

ЕК отбелязва, че потребителското доверие през декември успя да се върне малко над предишното историческото си дъно от началото на Covid пандемията на стария континент през пролетта на 2020 г., но все още и двата индекса остават далеч под дългосрочното им осреднени ниво.

 Окончателните резултати от проучването на Европейската комисия ще бъдат оповестени на 6 януари 2023 г., когато ще бъдат представени и данните за икономическите и бизнес нагласи на стария континент през последния месец на настоящата година.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 18 октомври. Имен ден празнуват Златка, Златина, Златан, Лука
След нови разкрития за Епстийн: Британският принц Андрю обяви, че се отказва от титлите си
Без ясен резултат: Тръмп и Зеленски са обсъдили даването на ракети "Томахоук" на Киев
Ключовите двигатели на икономическия растеж в България и Югоизточна Европа
Студени досиета: Синът на основателя на Mango е заподозрян за убийството му преди година
Предложение: Новите подземни паркинги в Белгия да бъдат предвидени за бомбоубежища
Как да спасите компанията от криза с репутацията
Съставните части на всеки печеливш екип