Албена Трифонова: Младите хора трябва да могат да правят осъзнат избор

   Албена Трифонова: Младите хора трябва да могат да правят осъзнат избор

- Г-жо Трифонова, „Перно Рикар България” стартира образователна инициатива „Алкохолът и младите хора” с акцент върху вредата от злоупотребата с алкохол. Какво целите с тази кампания? Защо е насочена точно към младото поколение?

- Кампанията има за цел да повиши информираността на младите хора за това какво е отговорно поведение, какви са рисковете, свързани с прекомерната консумация, злоупотребата както в ситуационен аспект, така и дългосрочно – в процеса на тяхното израстване и развитие.

Считаме, че по-обширната информация ще позволи на младежите под 18 години да разберат защо не трябва да употребяват алкохол, а на тези над 18 години – защо не трябва да консумират безотговорно.

По този начин младите хора ще имат възможността да направят своя осъзнат избор, а не такъв под давлението на референтни групи, на погрешни схващания и др. подобни.

 - С каква продължителност ще бъде тази инициатива и по какъв начин ще ангажирате вниманието на младежите, как ще достигнете с посланията си до тях?

 - Тази инициатива продължава вече втори месец, но по-точно е да се каже, че тя е естествено продължение на редица дейности, промотиращи отговорното потребление през последните години. Тази година провеждаме информационни лекции/семинари, имахме Ден на отговорността, в който всеки наш служител посвети времето си и усилията си да стигне до максимален брой хора в Студентски град, да разясни целите на кампанията и да предостави информационни материали на потребителите. Имаше интерес и от различни медии, които естествено подпомогнаха разпространението на основните ни послания. В тази връзка благодаря на сп. „Мениджър” за интереса и възможността да представим накратко нашата дейност, защото това е много добър начин информацията и посланията на кампанията да стигнат до по-голям кръг хора.

 - Не е ли странно компания, която е световен лидер при вината и спиртните напитки, да провежда кампания, свързана с ограничаването на консумацията на алкохол? Как подобни инициативи се съвместяват с набелязаните бизнес цели, които в крайна сметка винаги опират до повишаване на печалбите?

 - Ако позволите, бих започнала първо с втория въпрос – печалбите в една дейност са функция на много фактори и процеси, а не на резултатите от една или друга кампания. Например нашият бранш, особено в България, претърпя интензивен процес на преструктуриране, модернизиране и оптимизиране през последните 20 години. Бяха въведени много практики от по-развити страни/пазари, международните фирми присъстват осезаемо и стимулират многостранни добри практики в сферата на производството, дистрибуцията и комуникацията.

И няма нищо странно в това, че ние като една от водещите фирми в бранша провеждаме подобна кампания. Тя е част от нашата отговорност като корпоративен гражданин и Групата „Перно Рикар” работи активно в четири основни направления по света: а.) Отговорно потребление; б.) Опазване на природната среда/ресурси; в.) Подкрепа на предприемачеството; г.) Споделяне на културите.

 В контекста на вашия въпрос за конкретната ни кампания - тя е част от инициативите ни за стимулиране на отговорното поведение, намаляването на рисковете, свързани със злоупотребата, и с информирането на групи от населението като бременни, деца, шофьори за необходимостта да се въздържат от потребление на алкохолни продукти. Всичко това е в унисон с нашата бизнес етика да бъдем отворени за диалог с местните общности, където работим, и да поемем активно своята отговорност по повишаване на знанията и подобряване на превенцията.

Като един малък, но важен пример бих дала инициативата на Групата „Перно Рикар” да въведе в етикетирането на своите продукти пиктограма, символизираща „Забранено за бременни”. Работим активно и с колегите в бранша в рамките на инициативите по саморегулация на Асоциацията на производителите, вносителите и търговците на спиртни напитки в България и вече имаме две успешни кампании като индустрия по темата „Не карай пил!”. Считаме, че по този начин не само сме в полза на местната общност като бранш, но стимулираме едно активно и адекватно прилагане на принципите на корпоративната социална отговорност на по-широка основа.

Сигурна съм, че в скоро време ще видим и други добри практики в тази сфера, и се надяваме на подкрепа от страна на медиите за популяризиране на принципите на саморегулация, отговорно потребление и активен диалог.

АЛБЕНА ТРИФОНОВА е управляващ директор на "Перно Рикар България" от 2006 г., преди това е била управляващ директор за България на "Алайд Домек Ейджънсиз" и директор бизнес развитие за Югоизточна Европа. В този бранш е вече 16 години, като е заемала различни позиции, най-продължително време се е занимавала с маркетинг. Има две висши образования от СУ "Св. Кл. Охридски" - педагогика, след това психология, а по-късно - Executive MBA в българския филиал на City University. Наскоро завършва 6-месечно обучение специализация в INSEAD - управление и иновации. Има две деца - на 19 и 10 години.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

​​​​​​​Круизен кораб с над 200 души на борда заседна в река Дунав заради ниско ниво на водите
„Киев пост“: Освен в Румъния, САЩ ще намалят военното си присъствие и в България, Унгария и Словакия
В навечерието на Хелоуин: Тиквата може да крие токсични тайни
Си Дзинпин призовава азиатските държави да поддържат веригите за доставки стабилни и да работят заедно в „бурните“ времена
Цените на петрола са се насочили към трети пореден месечен спад
Китай потвърди плановете си да изпрати астронавти на Луната до 2030 г.
Лидерите раждат ли се, или се създават?
Белгия и Русия си размениха в социалните мрежи заплахи с унищожение