Клиентите са най-добрата ни реклама

Клиентите са най-добрата ни реклама

Охраняваме ги и във виртуалния свят с най-новата ни услуга киберсигурност, казва управляващият директор на „Кремък“ Митко Йорданов. Той е основател и управляващ директор на „Кремък“ ЕООД. От 30 години ръководи цялостната оперативна дейност, фирмената култура и политиката на компанията.

30 години сте на пазара. Какво постигна „Кремък“ за този период?

Ще ви отговоря с 3 думи: стабилност, качество и отговорност. „Кремък“ e компания, която с генеричния си растеж трайно се задържа в топ 5 на фирмите в охранителния бранш. Постоянно разширяваме обхвата си, като освен лидери в Южна България затвърдихме позициите си в района на София и Северозападна България. Високото качеството на охранителната услуга и индивидуалният подход към клиента са нещата, които ни отличават и ни правят предпочитан партньор. Отговорността и грижата за всеки един служител прави всичко това възможно и изпълнимо.

Как се охранява обект от стратегическо и национално значение? Кои са най-отличителните за вас?

Има различни обекти от стратегическо значение, но на нас се е паднала отговорността да работим на най-тежките за охрана. Представете си район на открит рудник с няколкостотин хиляди декара площ, наподобяваща лунен пейзаж, където няма ограда, и е подложен на ежедневни набези за кражби на горива и ценни метали. Представете си язовир в непрестъпна планинска местност, който е вододайна зона за цяла област и се охранява с ежедневни обходи с лодки без значение от метеорологичните условия. Представете си огромна електроцентрала, захранваща с електричество милиони домакинства, и дори дребно посегателство би могло да се отрази на производството щ, което ще дестабилизира цялата енергийна система на страната. Такива са обектите, които охраняваме, и го правим с чувство на респект и отговорност от първия ден на създаване на фирмата.

Как успявате да убедите компаниите да изберат вас за партньор?

Нашите клиенти са нашата най-добра реклама и референция за качеството на предлаганата от нас услуга. КРЕМЪК не е от охранителните компании, които предлагат основно домашен СОТ, което прави брандовете им разпознаваеми на широката общественост, но сме добре познати на корпоративния свят. Ние залагаме основно на B2B отношения и 99% от оборотите ни идват от дългосрочни договори със средни и големи компании най-вече в енергийния сектор. Kогато клиент се срещне с нас за първи път и се запознае с професионалния ни подход, когато разбере с кого работим, когато посети централния ни офис в Стара Загора, види мащаба на компанията и милионите инвестирани в технологична модернизация, той разбира, че насреща си има сериозен и стабилен партньор, на когото може да разчита.

Част от дейността на добрите компании са инициативите в подкрепа на културни и социално значими кампании и др. Кои са подкрепяните от вас проекти?

„Кремък“ има традиции в корпоративната социална отговорност. Аз самият съм социално отговорен човек, като членувам в редица НПО-та, сред създателите съм на един от Ротари клубовете в България, с които сме реализирали десетки проекти в полза на обществото. „Кремък“ в частност не пропуска ежегодно да подкрепи „Българската Коледа“ и „SOS Детски селища“. Наскоро помогнахме на Община Карлово за възстановяването на наводнените села.

Дълго време си търсихме нова дългосрочна кауза, свързана с подкрепа на деца таланти, и през тази есен заедно с екипа решихме да започнем работа с менторската програма „Скритите таланти на България“, като станахме корпоративен ангел на един прекрасен младеж, който се развива в областта на роботиката.

Програмата дава шанс на талантливи младежи, лишени от родителска грижа или от социално слаби семейства, да развият потенциала и уменията си, да кандидатстват в университет или да се квалифицират и да започнат работа след завършване на средно образование. „Кремък“ покри целия бюджет за младежа за обученията по роботика и други уроци, от които има нужда.

Как ще се развива този бранш в следващите години? Какви са предизвикателствата пред него?

В последно време виждаме тенденция за изсветляване на сектора. Нашият бранш е силно контролиран от държавните органи, което прави съществуването на охранителни фирми в сивия сектор все по трудно, което е добре за компаниите на светло, каквато е и „Кремък“. Нямаме нито една продажба без фактура и никога не сме имали служител без договор или със забавено плащане на заплата. Когато сме коректни към служителите, клиентите и държавата, това дава възможност на мен и моя екип да се фокусираме върху важните задачи, а именно развитието на фирмата.

Живеем в технологичен век и това няма как да не се отрази и на нашия бранш. Постоянно покачващата се цена на труда пряко се отразява върху цената на охранителната услуга. Това налага заедно с нашите клиенти да прилагаме все повече технологични решения за охрана. Ние сме готови за този процес от много години, като нескромно мога да заявя, че нашият екип е един от най-опитните в изграждането на охранителни системи, използващи интелигентно видеонаблюдение с много високо ниво за сигурност.

Прилагаме това собствено ноу-хау в десетки соларни паркове, които охраняваме не с камери, а използвайки компютри с очи.

Освен във физическия свят „Кремък“ вече охранява своите клиенти и във виртуалния свят. Заедно с екип от експерти с над 18 години опит в киберзащитата, стартирахме най-новата ни услуга Киберсигурност.

***

Охранителна компания „Кремък“ отбелязва 30 години от създаването си. За тези три десетилетия и с екип от над 1300 лицензирани охранители и специалисти тя трайно зае лидерска позиция в бранша. „Кремък“ осигурява охрана на над 150 големи индустриални обекта, включително такива от национално и стратегическо значение, и на над 17 хил. обекта с технически системи за сигурност и видеонаблюдение. Клиенти на компанията са електроразпределителни дружества, ТЕЦ-ове, соларни паркове, газопреносни оператори, компании от аутомотив сектора, добивни предприятия, ВиК дружества, търговски вериги и др.

Марина Илиева. Интервюто е публикувано в бр.12/22 на списание "Мениджър", който ще намерите в дистрибуторската мрежа, както и в дигиталното приложение ZinZin

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Изненадващ ход: Путин се е обявил за "нулево" обогатяване на уран от Иран
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
Времето: Слънчево с температури до 37 градуса
Как да превърнем големите бизнес моменти в траен импулс на марката?