С грижа за хората

С грижа за хората

С грижа за хората

„Kaufland България“ е най-успешната компания в сектор модерна търговия с приходи, надхвърлящи 1,9 млрд. лв. Веригата приема като мисия посрещането с усмивка и безкомпромисното обслужване на над 6 млн. души, които всеки месец пазаруват от 63 хипермаркета в цялата страна. В основата на успешния бизнес модел на „Kaufland България“ стоят хората. И това е така вече близо 17 години. Основен приоритет е развиването на екип от над 6600 души, на които се предлагат разнообразни възможности за кариерно развитие – професионална преквалификация, широк пакет от придобивки и вътрешни събития в духа на корпоративната Kaufland култура. Как се поддържа толкова голям екип, така че всеки в компанията да е щастлив и мотивиран? Милена Караилиева, директор „Човешки ресурси“ на „Kaufland България“, споделя за добрия стил на управление чрез опита си на лидер в модерната търговия

Живеем във времена на постоянна промяна. Намирането и задържането на правилните хора за дадена позиция никога не е било толкова трудно. Как Kaufland успява да обърне тази тенденция в своя полза и да остане стабилен работодател?

В днешно време служителите на една компания са признати като най-ценния неин ресурс, който може да гарантира конкуренто­способността, растежа и устойчивото ù развитие. Ето защо работодателската политика на Kaufland започва с грижата за тях, като в това включваме мерки за физическото и психическото здраве на хората, кариерното им развитие и цялостното удовлетворение от работата.

Един от факторите, който гарантира сигурност на нашите служители, е заложен в трудовия им договор. Това са 4 стъпки на увеличение на заплатата за период от по 1 година. Само финансовата част обаче не е достатъчна. Без останалите елементи от формулата за корпоративно щастие – здравословна работна среда, възможности за развитие и разнообразни обучения, допълнителни придобивки – няма как да постигнем дългосрочен успех.

Кои са иновативните дейности, които попадат в обхвата на работодателската ви политика във връзка със задържането на екипа?

С оглед на факта, че положителната обратна връзка и високата удовлетвореност на служителите са от изключителна важност, в Kaufland работим активно за тяхното поддържане и надграждане чрез редица инициативи и дейности. Те активно се комуникират като част от нашата специална HR кампания „Отвътре – навън“ и започват от грижата за благосъстоянието на всеки член на екипа. В голямото семейство на Kaufland всеки служител получава възможност за израстване в компанията, шанс за допълнителна квалификация, прозрачна двупосочна комуникация, менторство и участие в обучителни програми (средно по 6 на година за всеки служител), които да повишат неговите опит и познания. Благодарение на нашите проекти за управление на таланти близо 60% от служителите са в компанията повече от 3 години, а 80% от ръководителите са вътрешно развити и повишени.

Освен инвестициите в развитието на служителите ни друг фокус за нас e и осигуряването на възможности за кариерен старт на младите хора в страната. Като един от най-големите работодатели често задаваме тенденциите на пазара на труда чрез активности за развитие на хора с малък или без опит и присъединяването им към екипа ни. Към момента успешно управляваме 6 програми за старт в кариерата, а от лятото на 2022 г. открихме нашата стипендиантска програма.

Най-новото попълнение в инициа­тивите ни е „Кауфланд Бизнес академия“, която развиваме в партньорство с Университета за национално и световно стопанство и стартирахме през декември тази година. В рамките на академията младите хора ще научат какви са тайните на това да си пазарен лидер и стъпките за постигането им.

Обучението им е структурирано в няколко етапа, като освен теоретична подготовка ще проведат и стаж в компанията с осигурен ментор.

Има ли и други привлекателни инициативи извън обхвата на директните материални стимули, които да са от интерес за вашите служители?

„Kaufland България“ осигурява на своя екип от над 6600 души широк пакет от над 15 социални придобивки. В допълнение всеки служител получава допълнително здравно осигуряване, спортни карти на преференциални цени, месечни ваучери за храна, гъвкаво работно време със заплащане до минута. Другият много важен аспект по отношение на грижата за служителите е, че работим активно в посока предоставяне на отстъпки и преференциални условия в партньорски обекти. Екипът на компанията може да се възползва от над 250 вида отстъпки в повече от 15 категории услуги и стоки на местно и национално ниво. Сред тях са отстъпки в категории спорт, пътувания, забавления, хоби, красота, за дома и др.

Откривате ли промени в нуждите и изискванията на хората спрямо работната среда и как се стремите да им отговаряте?

Ние сме най-голямата ритейл компания у нас и мащабът на бизнеса ни е огромен. За нас обрат­ната връзка от хората в екипите е много важна и се стремим да ù отговаряме чрез различни иновации във вътрешните ни процеси. Ежегодно провеждаме проучване на удовлетвореността на служителите. Щастливи сме, че 84% от екипа потвърждават, че са доволни от условията на работа и модерния стил на ръководене, но също и от отношението на култура на сътрудничество и усещането за един отбор. В резултат от добрите си практики „Kaufland България“ е сертифициран в продължение на четири поредни години като топ работодател, нареждайки се сред водещите компании в Европа, които прилагат най-високи стандарти в управлението на човешкия си капитал.

Краси Петрова. Интервюто е публикувано в бр. 12/22 на сп. "Мениджър", който ще намерите в дистрибуторската, както и в дигиталната платформа ZinZin

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ