Корпоративен модел от Индия

Корпоративен модел от Индия

Ако искате истински да ценят работата ви, най-добре е да работите в Индия. Това показва проучване на Harvard Business Review върху методите на управление, проведено сред топ мениджъри на азиатския полуостров. Повечето бизнес лидери вероятно ще настръхнат, когато чуят мечтата на Винийт Нейър главен изпълнителен директор на индийския гигант за ИТ услуги HCL. На въпроса на Harvard Business Review как вижда компанията си след пет години, без да се замисля Нейер отговоря, че иска да премахне поста „Изпълнителен директор”. Неслучайно и мотото на компанията на Нейър е „Първо служителите, после клиентите!”. Отворен за новости, Нейер практикува един доста смел метод за обратна връзка със служителите си. Той е поканил подчинените си да оценят шефовете си. След това дори е публикувал отзивите за себе си във вътрешния сървър на компанията, призовавайки и останалите мениджъри да направят същото. Целта на Нейър всъщност е да има повече прозрачност и правомощия, така че решенията във фирмата да бъдат взимани от тези, от които трябва. Когато организацията обърне структурата си, позицията „Изпълнителен директор” ще стане незначителна, смята той. Ако не управляваше компания с 55 000 служители и пазарен дял за 24 млрд. долара, която се развива по-бързо и от цялата индийската икономика, Нейър може да бъде сметнат за непоправим идеалист.

Всъщност, този подход на управление е доста разпространен в Индия. Това показва друго изследване на Harvard Business Review, проведено сред топ мениджъри в екзотичната страна. В интервютата си никой от тях не споменава, че компанията му е преуспяла благодарение на неговите способности или умения. Не споменават нито за талантливите си маркетолози или добри финансисти. Всички те като Нейър, са убедени че успехът на компанията се дължат на всички онези, които са в основата на фирмата – обикновените служители.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ