Как да изградите стартъп култура, която остава
Напусканията са проблем за всяка компания – от финансова гледна точка, заменянето на един среднокласен служител с нов струва 150% от годишната му заплата. А и този вид промени често оказват силно влияние върху работния дух. За стартиращите компании обаче те могат да бъдат направо катастрофални. При малочислените екипи, чиито членове обикновено носят отговорност за критични за бизнеса задачи, лавинообразният ефект от напускането на един може бързо и силно да отекне в цялата корпоративна култура. Наскоро този проблем отново излезе наяве благодарение на циркулиращите новини за Rent the Runway – през последните 10 месеца компанията загуби 7 от главните си фигури, 4 от които напуснаха през последните 8 седмици. Други бивши служители създадоха Facebook група, в която да споделят носталгията си по времето, прекарано в модната марка.
Стартъпите са бързо разрастващи се и вродено натоварващи организации. Тяхното оцеляване е на ръба, поради което нагласата „ръст на всяка цена“ често взима превес. Като резултат служителите им са натоварени с изключително високи очаквания. Понякога високопоставените мениджъри забравят, че подчинените им също са хора. Организационните лидери обичат да наричат хората си „екип“ или „семейство“, но често ги третират като машини. И въпреки че голяма част от натиска, на който са подложени стартиращите бизнеси, е неизбежен, начинът по който водачите и служителите се справят с него може да редуцира броя на напускащите и да увеличи цялостното удовлетворение от работата.
Факторът издръжливост
Фокусирайки се върху изграждането на стабилна култура от самото начало, основателите на стартъпи могат да внушат на екипите си ценности, които да гарантират бъдещ успех. Устойчивостта – или способността управление на предизвикателствата и минимизиране на негативното въздействие на стреса – е жизненоважен компонент от всяка стартъп култура. Пречките, конфликтите и борбите са неизбежни в ранните етапи от развитието на бизнеса, но стабилната култура въоръжава служителите с инструментите, които са им необходими, за да останат силни в лицето на предизвикателствата и да се изправят след паденията, които са неразривна част от работата в прохождаща компания. Лидерите, които вземат мерки за изграждането на здрава и устойчива култура, жънат дългосрочни ползи и успехи.
Основателите, които не искат да губят ценни за екипа си кадри и искат да наемат служители, които ще устоят на теста на времето, трябва да се вслушат в следните няколко съвета:
1. Отрано въведете група организационни ценности в жизнения цикъл на компанията си и се придържайте към тях.
Започнете да мислите за корпоративните ценности възможно най-скоро – ако разполагате със стандарти от самото начало, ще ви бъде по-лесно да установите практики за наемане на кадри и да браните културата, докато бизнесът се разраства. Какво е отношението ви към баланса между личния и професионалния живот например? Как смятате да запазите този баланс, когато организацията ви навлезе в „пубертета“? С разрастването на компанията ви, поддържането на тези ценности ще помогне на екипа ви – а и на вас – да останете верни на основната ви визия и ще ви спести някои неприятни изненади по пътя.
2. Бъдете прозрачни и демонстрирайте
Докато прохожда, всеки стартъп се радва на почти пълна прозрачност, защото всеки е в час с всичко. Трудно е да държите нещата потулени, когато всички работите в същото помещение и общувате помежду си ежедневно. Събранията се провеждат в пълен състав просто защото съставът е доста малък. Но докато организацията се разраства, не е възможно, нито желателно всички да имат пръст във всичко. И все пак, служителите ви трябва да са наясно как могат да получат повишение, за какво могат да бъдат изритани, как ще бъдат възнаграждавани, а полето трябва да е напълно равно за всички. Дори най-жилавите играчи повяхват, когато ситуацията е непредвидима.
3. Поддържайте високо ниво на свързаност
Стартъпите се борят с много препятствия – оскъден капитал, несигурност, разтревожен и натрапчив борд, - но едно от предимствата, които имат, е, че група от хора се обединяват в името на една идея. Позволете на служителите си да се свързват и да вярват в мисията на марката. Насърчавайте ги да гледа отвъд краткосрочните тактически проекти към по-голямата картина и им показвайте как ежедневните им усилия влияят на компанията и клиентите. Организациите, които успяват да запазят това чувство за смисъл, мисия и цел, стават все по-силни и устойчиви.
Култивирането на стабилна култура от самото начало е жизненоважно. Когато посветите времето си и наистина се грижите за средата, която изграждате, крайният резултат ще бъде ангажирана, удовлетворена и продуктивна работна сила.
Андрю Шате, главен научен директор на meQuilibrium, за Inc.com
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.