Една техника за продажби, която може да ви е полезна

Една техника за продажби, която може да ви е полезна

Една простичка дума в края на изречението може да ви донесе повече продажби.

Как? По следния начин:

Ако някой ви беше казал по-рано, че има една единствена дума, която да ви направи по-добър търговец, щяхте да попитате коя е, нали?

Ако ваш клиент има някои резерви, преди да купи, логично е да го попитате какви са те, нали?

И след като мастилото на печата върху договора за продажба изсъхне, трябва да се уверявате, че той е доволен, за да се върне при вас, нали?

Защо толкова много въпроси?

Те илюстрират техниката, която може да ви направи по-добър търговец. Като карате клиента да се съгласява с вас с малки стъпки, чрез задаването на въпроси, завършващи с „нали?”, имате по-голям шанс да достигнете до сключване на сделка с него.

Идеята е да му задавате точни въпроси с добронамерен тон, с които той най-вероятно да отговаря с „да”. Ако искате да го накарате да се обвърже с компанията ви, мотивирайте го да ви отговори няколко пъти утвърдително.

Твърде често търговците и маркетингът само изнасят презентации и след това очакват лавина от продажби. Така не става. Клиентите се отдръпват, защото не ги ангажирате достатъчно в процеса на избор, когато решават дали да си похарчат парите за нещо. Хватката е междувременно да им задавате къси въпроси. Така ще организирате разговора във ваша полза, ще ги накарате да се почувстват важни и на всичко отгоре, при отрицателни отговори от тяхна страна, ще получавате полезна обратна връзка – те ще ви казват какво не им харесва. И ще знаете какво трябва да промените, за да имате повече продажби.

Разбирате какво имаме предвид, нали? Следвате мисълта ни, нали? Техниката е полезна, нали?

Не на последно място, докато я използвате, внимавайте с тона. Не трябва да звучите заплашително. Упражнявайте се предварително, като задавате въпроси на приятели. Това ще ви помогне да изградите ритъм на произношението.

Друг деликатен момент: чувството за мярка. Въпросите ви не трябва да бъдат твърде много. Усетите ли, че прекалявате, спрете.

Нямате нужда от презентация на продукта ви или услугата с голям и силен завършек, както много търговци си мислят, за да продадете. Оставяйки всички хубави условия и предимства за накрая, рискувате да изгубите вниманието на някои потенциални клиенти завинаги. Дръжте купувачите активно ангажирани в разговор и ще имате по-добри търговски резултати.

Успех!

По съвети на американското списание Inc.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Как експеримент с оптични влакна може да спаси застрашените косатки?
Учени откриха иновативна формула, която лекува анемията без да води до стомашен дискомфорт
На днешната дата, 22 октомври. Рождениците днес
Застаряването на населението се задълбочава: 24% от хората у нас са над 65 години
Как да се сдобиете с всичко, което поискате
Лидерство и изкуството да задаваш въпроси
Инвестиция отвъд числата - или когато качеството е по-важно от количеството
Христо Иванов пред президента: Носителят на третия мандат ще трябва да бъде посредник