Жестове, които ще развият бизнеса ви и не струват нищо

Жестове, които ще развият бизнеса ви и не струват нищо

Трудно е вече да си спомним времената без мобилни телефони, а за децата е трудно дори да си представят света без таблетите и смартфоните. Постоянната свързаност чрез виртуалното пространство с много други хора преобърна живота ни завинаги. Днес гледаме към следващите нови големи неща - може би изкуствения интелект, доставките по домовете с дронове, предусетеното пазаруване, в което търговците са изчислили какво искаме и ни го предлагат преди да сме го пожелали. 

Но докато технологичните гении измислят с какво още да обогатят света, бизнесът може да увеличи влиянието и продажбите си с простички "офлайн" техники, с които да достига клиентите. Това са жестове, които не струват нищо. Например:

Усмивката. Хората ще възприемат фирмата и марката ви като по-благонадеждна, добронамерена, искрена, социална и компетентна, просто като служителите ви са в добро настроение да общуват. Дали човек се усмихва, се усеща даже и по телефона. Обучете хората си да се усмихват и да са дружелюбни и спокойни, докато говорят. Давайте им повече почивка.

Личната връзка с човека. Въпреки всички опасения за нарушаване на личното пространство, откакто светът светува бизнесът процъфтява когато покупката е лична. Познавайте клиентите си. Записвайте си предпочитанията им. Знайте имената им. Общувайте лице в лице. Продавачите ви трябва да гледат хората в очите по време на разговор. Правилната доза време, в което да го правят, без да ги смущават, но и без да изглеждат несигурни и потайни, е през 60% от времето на разговора. 

Изслушването. Ако успеете да се вслушвате в скритите сигнали, които хората ви изпращат, ще откриете много бизнес възможности. 

Създайте общност. Внушаването на чувство за принадлежност към един кръг от хора, които използват продуктите на компанията и са нейни клиенти, е едно от най-великите постижения на брандинга и маркетинга въобще. Винаги помагайте на клиентите си да се свързват един с друг в контекста на бизнеса ви. 

Отделяйте време да празнувате успехите. Всеки обича да празнува - както служителите, така и клиентите, които ви подкрепят през годината. Отделете време да празнувате по добри поводи и да споделяте специалните моменти. Това може да са търговски успехи, рождени дни на фирмата, национални празници, важни дати в историята на индустрията, браншови празници. 

Давайте на хората повече, отколкото те очакват. Да ги снабдите с продукта или услугата си е базисно изискване. Но то не е достатъчно, отидете отвъд това. Надхвърлете очакванията. Може да го направите с подарък към тях или предложение за отстъпка. 

Казвайте "Благодаря!". Наблюдавайте какво наистина правят и казват служителите и потребителите и им показвайте, че го оценявате. 

Използвайте своята информационна база данни и ако в нея има ценни неща от обществен интерес, като исторически свидетелства за развитието на бизнеса, филми, снимки, я отворете за разглеждане публично и я електронизирайте. Вашата бизнес история трябва да бъде чудесен и интересен ресурс на познания. Създайте своя библиотека. Използвайте и модрни технологии, като 3D принтирането. 

Питайте за полазна информация доставчиците, снабдителите и бизнес партньорите. Те знаят много за конкуренцията и за това какво се случва в индустрията ви. Разговаряйте с тях често, ще научите много. 

Присъединете се към браншови организации. Членството в тях може да ви помогне. Става дума за местните търговски камари, например, както и за бизнес асоциации, обединения за етична работа. 

Четете местната преса и местните медии. Винаги показвайте на местните клиенти и служители, че знаете какво става около тях, че се интересувате от региона им. Пазете изрезки от вестници, ако трябва, събирайте електронен архив с информация, свързана с тях. Отбележете, ако сте видели познат човек във вестника. Използвайте местните медии ефективно. Изпращайте им прессъобщенията си редовно. Мислете как да се представяте в тях чрез интервюта. 

Говорете експертно. Много организации търсят интересни хора, които да бъдат публични говорители в техни форуми и събития. Открийте кои са тези хора при вас. 

Оценете физическата си околна среда. Изхвърлете предметите в работната обстановка, които не ви трябват. Поддържайте нещата чисти и организирани. Така изглеждате по-професионално. 

Пазете записани на файлове бизнес целите си и ги преглеждайте често. Вдъхновявайте се. Бъдете винаги убедени и наясно кои са целите ви, на които посвещавате време и енергия. Това е от решаващо значение за маркетинга на бизнеса ви. Създайте си списък от предстоящи възможности и промотирайте бизнеса. 

Откривайте възможности в грешките си. На какво може да се научите от провалите си с клиенти и партньори по работната верига? Има ли знак, който може да ви помогне да подобрите свой продукт или услуга? Може би се е очертал повтарящ се модел, който да избягвате, за да подобрите бизнеса. А може би има по-добър начин да достигнете клиентите?

Добавете персоналност към вашия бизнес. нека хората да знаят кои лица стоят зад вашата фирма. Интериорът на офисите ви съдържа ценни елементи, които показват кои сте вие, какъв е екипът ви, какви са ценностите. Послание предава всичко в него - от това доколко са удобни мебелите ви, до това доколко е модерна техниката на фирмата ви и дали имате снимки от фирмени тържества. Това са детайли и елементи от уникалната ви фирмена култура. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ