Маркетинг уроци от куп щастливи крави

Маркетинг уроци от куп щастливи крави

Не са много хората по света, които знаят толкова за комфорта на кравите, колкото американката Ейми Трондсън. А тя не се стеснява да сподели познанията си.

Ейми управлява бизнес, свързан с подобряването на условията за отглеждане на крави, по фамилна линия – баща й Дийн създава семйна фирма с продукти в тази насока през 90-те години. Той бил търговец на земеделско оборудване в Америка, когато европейска компания се свързала с него със странна идея. Тя му предложила да започне да продава гумен басейн, който да се пълни с вода и в него да се потапят кравите от фермите. Това според компанията, било важно, защото кравите, отглеждани за мляко, прекарвали 12 до 14 часа от деня в легнало положение. Те лежали в обори върху пясък или слама, но това не било добре за тях и млякото им. Въпросът бил да се внедри начин, с помощта на който животните да променят позицията си и да лягат на чиста повърхност, без да се нараняват краката им.

Шансът да искате да пробиете в бизнеса с отглеждане на крави и да четете този текст е минимален. При все това обаче има някои неща, които всеки стартиращ бизнес може да научи от маркетинг подхода, който приложил бащата на Ейми и който тя наследила впоследствие. Съветите са следните:

Хвани една идея и я направи по-добра. Дийн Трондсън се съгласил да започне да продава специалните басейни за крави и когато компанията му нараснала забелязал техен дефект – когато животното влизало вътре, цялата вода се изтласквала в единия край на басейна. Производителят не пожелал да инвестира в промени в дизайна, затова самият Дийн показал предприемчивост и патентовал нов вид басейн - с две камери. През 2003 г. той намерил в САЩ фабрика, който да произвежда продукта му.

Урокът: Продавай добър продукт. Ако продаваш почти добър продукт, откажи се от него и започни да продаваш добър продукт.

Създай си подръжници. Идеята за басейна за крави е трудна да се опише и рекламира – бащата на Ейми бил затруднен да пробие с нея сред хората. Повечето от тях му се смеели, когато започвал да им я разказва. Но това не го спряло. Работил в 80-часови седмици, пътувайки 50 000 мили с камиона си всяка година, за да направи идеята си печеливша. Свързал се с търговци в Северна Америка, Канада и Европа и усилията му започнали да се увенчават с успех. Важното било, че той вярвал в собствения си продукт и така убедил други хора, които да му повярват по света.

Показал е упоритостта, нужна, за да се постигне нещо в днешната трудна бизнес среда, пълна със скептици.

Намери добър отбор. Бизнесът на семейство Трондън се гради върху ценности като честност, почтеност, доверие към партньорите и колеги и отговорност. Служителите на фирмата вярват в марката на продукта, който създават, макар и предназначен за кравите, не за хората. В особения си бизнес те не бързат да си тръгнат минути след края на работния ден и проявяват творчество в продажбите.

Урoк: Ако искаш да откриеш хора, които да приемат идеята на фирмата ти и да заживеят с философията на твоята марка, те трябва да са хора, които търсят промяна в живота си, не просто работа.

От списание Entrepreneur

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ