Ключова дума
|
Автори
|
Advertorial
|
Фотогалерия
|
Финанси
|
Реклама
|
Политика
|
Лидерство
|
Компании
|
България
|
Стил
|
Свят
|
ПР и събития
|
Политика
|
Общество
|
Енергетика
|
Бизнес
|
Туризъм
|
Общество
|
Лица
|
Култура
|
Криейтив
|
Класации
|
Техники за успех
|
София
|
ЕС
|
Екран
|
Банки
|
Мениджмънт
|
Светска хроника
|
Технологии
|
Хороскоп
|
Маркетинг
|
На днешната дата
|
Любопитно
|
Всичко от деня
|
Цитат на деня
|
Job Мениджър
|
Виц на деня
|
Коментари
|
Жената е ...
|
За нас
|
Реклама
|
ISO 9001-2015
|
Fractal Games
|
Декларация за поверителност
|
Икономика
|
M Events
|
M Видео
|
Политика за бисквитки
|
Особености на възприемането на уеб страници

Особености на възприемането на уеб страници
Следенето на действията на потребителите онлайн се отразява чрез "топлинни карти", наричани "heatmaps" в англоезичните източници за маркетинг. Тези карти могат да отразяват движенията на два обекта – курсора на компютърната мишка или човешките очи. Във втория случай става дума за т.нар. eyetracking технология за проследяване на погледа на хората пред екрана на електронното устройство. Първият е по-разпространен.
Повечето компании в САЩ използват т.нар. mousetracking, отбелязва Business Insider. Технологията се смята за по-ефективна, защото предлага данни от реалните интернет потребители, а не от примерни лица, наблюдавали кампанията в рамките на предварително поръчан маркетинг експеримент. По-предпочитана е, въпреки че резултатите от нея са между 85 и 90% верни, докато тези от eyetracking-а отговарят на истината почти 100%.
Ето и някои основни изводи от нея, полезни за маркетолозите.
• Съдържанието, най-важно за потребителите, трябва да бъде в горната част на интернет страницата. Докато те слизат надолу по страницата с курсора на мишката, вниманието им се разсейва.
• Хората купуват в интернет това, което им се набива на очи. Когато бързат, поръчват стоките, които първи привличат погледа им. Използвайте визуални елементи, за да изтъкнете това, което смятате за важно. Например цветове.
• Интернет посетителите прекарват повече време, гледайки лявата страна на страницата.
• Четат съдържанието в F-образен модел. Погледът им върви от ляво надясно.
• Много банери вляво остават незабелязани. Текстът остава най-добрият приятел на рекламата в интернет.
• Когато използвате снимка на човек в онлайн реклама, знайте, че е важно накъде сочи погледът му. Интернет потребителите гледат очите.
• Мъжете се влияят повече от зрителното, жените търсят информация.
• Банерите, които изскачат и се разпространяват пред целия екран, когато курсорът ги посочи, не работят толкова ефективно, колкото рекламодателите си мислят.
• Контрастът на цветовете в уебстраницата е много важен за привличането на потребители.
• 60-годишните потребители правят двойно повече грешки с кликвания от 20-годишните.
• Използвайте снимки, за да привлечете вниманието на посетителите си. Наблюдателите реагират добре на снимки на реално изглеждащи хора, не на фабрични "stock" илюстрации на перфектни хора в съвършени ситуации.
• Обобщенията и кратките онлайн текстове са по-добър вариант от дългите статии в блоговите платформи.
• Хората прекарват по-малко от минута в прочит на имейла си. Хванете вниманието им много бързо.
• Не поставяйте цената с намалението до предишната без него. Ще понижите броя на поръчките.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|