Ключова дума
|
Автори
|
Advertorial
|
Фотогалерия
|
Финанси
|
Реклама
|
Политика
|
Лидерство
|
Компании
|
България
|
Стил
|
Свят
|
ПР и събития
|
Политика
|
Общество
|
Енергетика
|
Бизнес
|
Туризъм
|
Общество
|
Лица
|
Култура
|
Криейтив
|
Класации
|
Техники за успех
|
София
|
ЕС
|
Екран
|
Банки
|
Мениджмънт
|
Светска хроника
|
Технологии
|
Хороскоп
|
Маркетинг
|
На днешната дата
|
Любопитно
|
Всичко от деня
|
Цитат на деня
|
Job Мениджър
|
Виц на деня
|
Коментари
|
Жената е ...
|
За нас
|
Реклама
|
ISO 9001-2015
|
Fractal Games
|
Декларация за поверителност
|
Икономика
|
M Events
|
M Видео
|
Политика за бисквитки
|
Проучване: Присъствието на марките във Facebook e задължително, рекламата - не

Проучване: Присъствието на марките във Facebook e задължително, рекламата - не
Всеки трети рекламодател във Facebook се съмнява в ефективността на рекламата си в социалната мрежа. Това е един от изводите от проучване, проведено от авторитетното издание за реклама и маркетинг Advertising Age.
То е извършено съвместно с Citigroup с идеята да се изясни как брандовете възприемат Facebook и каква е структурата на маркетинговите им бюджети по отношение на най-голямата социална мрежа. Анализът на данните очертава още един важен извод: според рекламодателите, присъствието във Facebook е задължително, но не и рекламата.
Сред участните в проучването, 34% са маркетолози, други 34 % - топ-мениджъри на рекламни агенции в, 13 % са топ мениджъри на медийни компании, а останалите са консултанти и други експертни представители на маркетинговата система.
Резултатите очертават разнородна картина, отбелязват авторите на анализа към тях. От една страна става ясно, че някои, т.нар. проблеми в отношенията между брандовете и социалната мрежа – като например недостатъчна прозрачност и недостатъчен обем данни, предоставяни от Facebook – са преувеличени. От друга страна пък е очевидно, че никой не може да посочи ясно как се изчислява възвръщаемостта на рекламните инвестиции в мрежата и как тези вложения могат да бъдат сравнение с рекламните разходи в други социални и традиционни медии.
Почти 86 процента от запитаните заявяват, че понастоящем иползват Facebook като тактически маркетингов инструмент. Едва 55% публикуват реклама в социалната мрежа, а 88% казват, че ще поместват само съдържание, без реклама.
Също така около 47% посочват, че бюджетите им за дигитална реклама продължават да не превишават 20% от общо предвидените разходи за това перо. Около 50% казват, че бюджета им за дигитален маркетинг не превишава 10% от общия рекламен бюджет.
От ключово значение за бъдещето на рекламните отношения между Facebook и марките ще е измерването на ефективността, посочват още авторите на анализа.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|