Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Четирите човешки потребности на клиента
Клиентът е човек преди всичко. Той действа според естествени психологически потребности. Маркетингът знае това.
Кои са те? Американският автор Крейг Моранц изброява в блога си Gotomarketguy кои според него са водещите сред тях. Без претенцията за прозрения или научна стойност, той припомня на маркетолозите, че всеки потребител е не само единица в базата данни и съдържател на месечен доход, но и човек, воден от следното:
1. Нужда от внимание. В съвременните пазари предлагането на добра услуга или продукт рядко е достатъчно, за да се спечели клиентът за дълго. Той трябва да чувства винаги е в центъра на вниманието. Всеки е убеден, че като харчи парите си в нея, създава стойност в нейна полза. Най-беглият знак, че компанията не оценява стойността на присъствието му, създава конфликт.
В тази връзка си задайте си въпроса: Как да накарам този човек да разбере, че съм фокусиран върху него по доброжелателен, не по смущаващ начин?
2. Нужда от привързаност. „Клиентите имат нужда да бъдат обичани“, пише Моранц. Искат да вярват, че струват повече от парите си. Всеки човек иска да знае, че бизнесът го кара да се чувства в безопасност и щастлив. Той е с тази нагласа и убеждението му може лесно да се поддържа с малки жестове, като евтин подарък, например бутилка минерална вода, или удилжаване на разговора от потребителското обслужване до 30 минути.
Запитайте се: Какво ще покаже на този човек, че го уважавам и ме е грижа за комфорта му?
3. Нужда от признание. Без значение дали клиентът е подозрителен, безразличен, гневен или труден за обслужаване, щом получи подарък като загриженост или изричане на простото „Благодарим!“, той ще бъде настроен положително. Благодарността може да се изразява и като бележка, имейл, съобщение в социалните мрежи, ръчно написана картичка, телефонно обаждане, бонус. Всички те трябва да са отправени с колкото може, по-лично обръщение.
Въпросът тук е: Какво ще покаже на този човек, че оценявам времето, вниманието и решението му да е с нас?
4. Нужда от приемане. Хората имат проблем с отношението на другите, които не ги приемат такива, каквито са. Бизнесът може да се възползва и да им показва постоянно, че не ги критикува и ги приема. Клиентът винаги е клиент, без значение дали е уплашен, емоционално настроен, огорчен.
Ключовият въпрос тук е: Какво ще покаже на този човек, че желаем да го приемем такъв, какъвто е?
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Борсов наблюдател: Ударът на митата
Финанси |Русия наложи постоянна забрана за влизане в страната на японския външен министър и още 8 души
Свят |Ford ще изтегли над 35 000 автомобила заради дефектни LED светлини
Автомобили |"Фантастико" подписа с Пловдивския панаир за първи магазин в Пловдив
Бизнес |Microsoft пуска лекарски секретар с изкуствен интелект за обработване на медицинска документация
Компании |Зеленски: Русия извърши над 2300 въздушни нападения за една седмица
Политика |ЕК ще предложи промени в изискванията към производителите на автомобили
Автомобили |САЩ замразяват военната си помощ за Украйна
Свят |Китай и Канада отвръщат на ударa, след като митата на Тръмп влязоха в сила
Икономика |Докога Украйна ще може да воюва с Русия след спирането на помощта от САЩ?
Политика |Мъск предложи на Зеленски да напусне Украйна
Свят |Проучване: Над 50% от възрастните по света ще бъдат със затлъстяване или наднормено тегло до 2050 г.
Свят |Твърде много хора правят тази кариерна грешка
Техники за успех | Advertorial |

Коментари
Няма въведени кометари.