Човешкото лице на маркетинга

Човешкото лице на маркетинга

Личността стимулира марката да изпъкне на пазара. Но как може да се създаде чувство за междуличностен разговор в съвременния дигитален свят? Хората днес все още купуват от тези, които харесват и на които вярват. Избират познатото и базират решенията си за покупка основно на емоцията.

Ето защо се поражда въпроса: Ако те не виждат в марката ви човешко лице, защо всъщност да се свържат с вас и да ви се доверят?

Без значение дали продавате директно на клиент и сте търговска структура или сте НПО, която търси дарения, винаги трябва да влагате в маркетинга си възможно повече човешко присъствие.

Използвате ли някои от следните оправдания?

По-лесно е да изпратя имейл, вместо да се обадя по телефона.

Автоматизираме се все повече и повече, за да подобрим процеса.

Моите клиенти предпочитат да купуват само онлайн и да не бъдат безпокоени.

Ако отговорът е "да", по-добре спрете. Направете кратка пауза и се замислете за най-паметните си моменти, в които сте преживели някакво интересно и небикновено общуване с бизнеса. Има ли в тези спомени човешки фигури? Вероятно да, в 99% от случаите.

И така, как може да се включи човешкият елемент в маркетинга? Има няколко начина. Например:

1. Чрез изграждане на външни контакти. Спрете да се криете в офиса и излезте навън, където хората общуват. Всички станахме твърде зависими от електронната комуникация. Толкова много, че започнахме да пропускаме събития, на които преди сме ходили. Стана ни твърде удобно в магазините и офисите по цял ден. А е време да се върнем в истинския свят. Потребителите искат да видят хората, които стоят зад продукта. Това им помага да се свържат с него. Те биха били заинтересовани, ако могат да асоциират името на фирмата с дадено реално лице.

2. Като бъдат представяни служителите. Това включва имена и снимки. Можете да позволите на потребителите да ги видят и да разберат личните им качества, като ги представите в сайта си. Назначавате дадени хора, заради уменията им, заради таланта и характера им. Защо не се похвалите? Някои хора може да не се припознават с марката ви, но пък ще харесат някои от кадрите, които работят за нея.

3. Никога не ги карайте да чакат. Някога случвало ли ви се е да изпратите имейл и да ви се струва, че е потънол в интернет бездната? Представете си как клиентите се отнасят към подобни ситуации, провокирани от вас. С писма, изпратени до вас, на които не са получили отговор. Затова, отговаряйте им максимално бързо. Поставете времеви период, в който обещавате обратен контакт. В идеалния случай той трябва да е "до 24 часа".

4. Бъдете винаги на линия. Уверете се, че на хората ще им бъде лесно да се свързват с вас. Телефонният ви номер и електронната ви поща трябва да имат специално място в сайта ви. Предлагайте различни опции за контакт, включително чрез социалните мрежи.

5. Създавайте и окуражавайте диалога. Писането във фирмен блог например е полезно. То позволява на маркетинг специалиста да постави себе си в светлината на експерт в индустрията. Освен това предлага възможност на хората да изказват мнения. Така се стимулира контактът и се засилва човешкият елемент в бизнеса.

Да живееш като маркетолог в дигиталния свят не означава да се изолираш само в него. По-скоро значи да се приспособиш към новите канали на маркетинга, без да загърбваш човешкото излъчване на бранда.

Лаура Лейк в marketing.about.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

8-и банково-финансов форум: Лични финанси - инвестиции, доходност и има ли „живот извън банките“?
8-и банково-финансов форум: Какви са рисковете от влизането в еврозоната и подготвени ли сме за тях?
AB InBev си партнира с Netflix за ко-брандирани кампании и събития на живо
Как Европа може да използва замразените руски активи, за да помогне на Украйна?
На днешната дата, 24 октомври. Рождениците днес
Цитат на деня
20 признака, че не сте случили на шеф – Част 2
Учени от САЩ и Япония разкриват нови данни за „призрачните“ частици неутрино