Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|10 неща, с които Япония се справя страхотно (Част II)
Едното от нещата с отношение към бизнеса, маркетинга и потребителското обслужване, които Япония е усъвършенствала напълно, е системата й от крайпътни магазини. Или крайъгълни магазини. Т.нар. convenience stores в западните общества. В Япония те са назовавани „конбиниенцу сутоа” или, накратко, „конбини”. Подобни има и в Тайван, Тайланд, Южна Корея и Китай.
Основното, на което залагат, е мястото на продажба. Данните за възрастта и пола на преминаващите наоколо клиенти, както и метеорологичната прогноза за времето, също за важни данни за тях. В тези магазини търговското пространство е ограничено – продават се стоки, каквито има и в големите супермаркети, но са по-малки. Заради вида им на по-малък крайпътен магазин е било необходимо да се изготви стратегия, в която по умен начин да се избират марките продукти, продавани тях – храни, безалкохолни и др. Залага се на сигурна връзка с интернет, предлагана на клиентите, и голямо текучество на стоките. В много случаи няколко магазина от една и съща верига, например най-голямата от този род 7-Eleven, се намират в един и същи квартал. Тази стратегия прави дистрибуцията до всеки от тях по-евтина. Стават възможни няколко доставки ежедневно. Основните продукти в тях идват от местните японски фабрики. Магазините се зареждат два, до пет пъти дневно. Тъй като продуктите им се доставят само когато има нужда, няма нужда от големи складове.
По информация на Японската асоциация за франчайзинг към август 2009 г. в страната е имало 42 345 такива магазина. Търговската мрежа на тези обекти е много силно развита. 7-Eleven е водила на пазара с 12 467 от тях, следвана от Lawson и FamilyMart.
Този тип магазини предлагат серия от стоки, консумирани в бита и ежедневието, като плодове, зеленчуци, хранителни продукти, алкохолни и безалкохолни напитки, тоалетни принадлежности, тютюневи изделия, вестници и списания. Освен това предлагат и плащане на сметки в интернет. Може да са част от бензиностанция или да са издигнати самостоятелно край натоварена магистрала, в градски квартал или близо до летище или ЖП гара. Някои от тях работят денонощно.
Предлагат още куриерски и пощенски услуги, ксерокопиране и факс услуги. Имат автоматизирани каси за плащане. Пласират и карти за зареждане на телефонни номера, които не са с абонамент, билети за концерти, за увеселителни паркове, самолетни и други транспотни билети.
Те са същински магазини за всичко. Някои от тях предлагат и електронна обмяна на валута и ATM услуги с кредитни карти или управление на потребителските финанси. Сред най-често продаваното в тях са лотарийните билети и зареждането с гориво за автомобили.
В този тип магазини в Япония човек днес може да си купи всичко, коментира Филип Кендъл от Rocket News 24. Кендъл изброява продуктите, услугите и човешките навици, които според него Япония е овладяла до съвършенство.
Виж още – част I на материала: 10 неща, в които Япония се справя страхотно
Той казва, че в японските крайпътни магазини човек може да плати сметките си за електричество, мобилен телефон, интернет, вода и други битови разходи за минути чрез електронна система, която се задейства като занесеш на място фактурите. Самолетните билети и тези за концерти и увеселителни паркове се поръчват на място и плащат на гише. В магазините дори може да се пазарува онлайн от уебсайтове като Amazon и Yodobashi Camera. В зависимост от това в кой точно такъв магазин се намира клиентът, може да се използва и услугата „конбини барай” – удобно плащане. То се случва, след като той въведе уникален код в машина за онлайн пазаруване. Тогава може да си плати направо на касата на магазина, вместо да използва кредитна или дебитна карта. Таксата от банковата транзакция се спестява.
В този тип магазини прииждат много туристи, които принтират в тях за по няколко йени бордни карти от онлайн чекиране и самолетни билети, дори статии с туристическа информация от по няколко страници, както и работни материали и текстове, записани на USB във файл на Microsoft Word. В магазините за всичко се продава наистина всичко – от храна, бира, уиски, вино, електрически крушки, DVD-та, и видео игри до котешка храна, печатни медии, току-що изпечени топли храни, пощенски картички, карти, местни сезонни ястия. Списъкът е безкраен.
Какво още е развил бизнесът в Япония до съвършенство? Очаквайте утре в част III!
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.