Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|3 полезни съвета при съставяне на маркетинг план
Планирате да стартирате нова маркетингова акция или промоция. Целта винаги е една – посланията да достигнат до колкото се може повече потребители, ефектът да се измерва в ръст на продажбите. Поставете се на мястото на клиента, прочетете тези три полезни съвета и започнете да съставяте вашия маркетинг план.
1. Проверете на какво се базира оценката на целевата група, нейните очаквания и предпочитания. Ако изходните данни са въз основа на улични/телефонни анкети или фокус групи, трябва да имате предвид, че изводите, направени на тази основа, може и да не са напълно достоверни. Когато отговарят на въпроси от анкети, представителите на целевата група често завишават данните за среден месечен доход, предпочитания и т.н.
Другият източник на такава информация – официалната статистика – също не е много надежден, защото често се основава на показатели, които не са съвсем обективни. Най-добре е да се прилага комплексен подход, т.е. да се комбинира информация от различни източници.
2. Търсете реално обосновани рекламни носители за новата си комуникационна кампания. Къде обядват представителите на вашата целева аудитория, с какво пътуват и т.н. – това са местата, където трябва приоритетно да разположите вашите рекламни материали. Например, реклама на нов автомобил в метрото е излишно прахосване на пари. Но пък промотиране на нова разхладителна напитка на входа на кино залите си струва.
3. Маркетологът също е човек, и той може да сгреши. Как да се сведат до минимум рисковете и негативните последствия? Ако маркетинговият план се разработва със сили и ресурси на компанията, дайте го на маркетингова агенция за комуникационна експертиза. Не пестете от този допълнителен разход, защото той е незначителен в сравнение със загубите от сериозни грешки. Сщо така е добре да се тества ефективността му в отделен регион – т.нар. полигон, преди старта. Така, с не толкова големи разходи ще разберете дали е целесъобразно да се разгърне кампания в национален мащаб, което предполага много по-голям бюджет.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.