Съвети за лого дизайн в модерната мобилна епоха

Съвети за лого дизайн в модерната мобилна епоха

Преди възхода на дигиталното, визуалната идентичност в маркетинга и логото бяха проектирани така: лесни за имитиране, но и възможни за внедряване в множество различни медийни канали. Имаше смисъл да се прилагат, защитават и налагат ключови стадарти в стария свят, в който печатните рекламни материали биха останали в циркулация 12, дори 18 месеца. 

Дигиталните платформи и социални мрежи обаче промениха връзката между марките и потребителите. Те отправиха предизвикателство към традиционната концепция за брандинг. Марките сега се свързват в реално време с потребителите в няколко различни канала онлайн, включително в уебсайтове, мобилни приложения за изпращане на съобщения, както и офлайн. Всяка от тези точки на взаимодействие има своите уникални критерии за превръщане в предизвикателство на репликирането на едно статично лого и по-широката система за бранд идентичност. 

Брандовете, визуалните идентичности и дори логата може да спечелят като станат по-пъргави, отворени и гъвкави. Това се казва динамичен брандинг.

Един от най-ранните примери за динамичен брандинг е от началото на 80-те години в САЩ, когато MTV налага идеята, че корпоративното лого не трябва да бъде вече еднакво и само статично. Логото на MTV често се показваше и анимирано, декорирано, в различни цветове - за да отразява вечно променящите се приливи на музикалната индустрия. Но динамичното лого не е само свързано с марките, които искат да налагат норми. Логото на Летните олимпийски игри в Рио през 2016 г., например, използва динамична система. Така правят и много други марки, включително Adobe. 

С правилен подход, проектирането на визуална идентичност и лого ще промени бранда. Тук следват седем съвета за създаване на лого, което е оптимизирано за новата, мобилна дигитална епоха, в която живеем. 

Посочете ясно зад какво стои бранда ви. Започнете с ясно разбиране на бизнеса и продуктовите предизвикателства и възможности. Бъдете наясно с пейзажа на конкуренцията. Както и с ключовите функционални, емоционални и целеви разлики между вашата марка и другите. "Логото е по-малко важно от продукта, който обозначава; това което означава е по-важно от това как изглежда" - цитат от прочутия директор и лого дизайнер Пол Ранд. Стартовата точка трябва да бъде в бизнес и продуктовата полза за потребителите, а не в естетиката. Освен всичко това, логото трябва да съдържа и естетика, според която да се оценява марката. 

Дизайн и гъвкавост. Не се фокусирайте само върху едно статично изпълнение на икона или лого, обмислете брандинг системата в по-голям мащаб. От решаващо значение е да оцените логото по отношение колко е приложимо във все по-многобройните дигитални канали, където навлизат марките. Някои компании използват система на допълване, в която включват лого анимации, любими иконки и начини хората да персонализират логата им за своя собствена употреба и промоция. Добре е да поемате рискове като този, стига да внедрявате повече истински вид и дух на марката. 

Оптимизирайте за света на мобилното. В среда, в която понякога мобилното приложение е реклама, вашата бранд стратегия за нуждите на мобилните устройства трябва е дефинирана от самото начало. Далновидните компании разбират стойността на инвестирането в мобилния свят. Много фирми, в същото време, не обмислят да пригодят логото си за него, а това е важно. Редица дизайнери вече започват създаването на логата с мобилна гледна точка и считат мобилните платформи за истински механизъм на дистрибуция. Те не стартират в проектите си вече първо от идеята за потребителското изживяване при досег с бранда. Обмислят как се разгръща логото на екраните с различни пропорции, как логото ще изглежда в app store, какво могат да напарвят, за да повишат откриваемостта му в пренаситената с всякакви картинки и съобщения интернет среда. Потребителското изживяване започва със споделяне в няколко различни социални мрежи в самото начало на разпространението на дадения продукт или бранд дефиниция. 

Може да предложите смисъл под повърхността. Усмивката е логото на Amazon се разширява от  A до Z, стрелката в логото на FedEx между Е и X може да не е нещо, което човек вижда на пръв поглед, но целта й се разбира след време. Редица компании внедряват скрит смисъл в логата си, за който след това разказват. 

Логото трява да работи добре в смален и много увеличен размер. Страхотните лога се различват от другите, ясни са и привличат внимание, когато са показвани и на обширни повърхности, като големи рекламни платна по протежението на многоетажни сгради. В същото време тези лога стоят добре на екрана на малкия личен смартфон и дори в екрана на смартчасовника. 

Вземете предвид геополитическите и културни особености на пазара. Това става все по-важно с оглед на амбициите на марките да се разпространяват глобално и възможността те да достигат до хора от най-различни народи много лесно и бързо - чрез интернет. 

Вдъхновявайте, вместо да налагате определен ред. Ако спечелите модерни посланици на марката, те ще бъдат хора, които ще разбират ключови принципи на бранда и след това ще се опитват да подкрепят това, зад което той застава. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Лидерът на опозицията в Турция: Събрани са над 25 млн. подписа в подкрепа на кандидатурата на Екрем Имамоглу за президент
На днешната дата, 14 декември. Имен ден празнуват Снежана, Снежа, Снежанка
Какво можем да научим за лидерството от шефовете на JP Morgan, Netflix и Nasdaq?
Археолози: Римската окупация е донесла нови болести в Британия
Беларус освободи Nобелов лауреат и опозиционери в замяна на облекчаване на санкции от САЩ
Андрей Бабиш отхвърли варианта Чехия да гарантира заем за Украйна
Шефът на Бундесбанк се е прицелил в председателския пост на ЕЦБ
Intel е близо до придобиване на стартъпа за AI чипове SambaNovaдо в сделка за 1,6 милиарда долара